snorkel plaatsen.landrover defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
leonopstal

snorkel plaatsen.landrover defender

Berichtdoor leonopstal » 20 Jan 2021, 22:36

hallo,
ik wil graag en snorkel plaatsen op mn landrover defender aan de zijkant rechts op de wing dus in het zij scherm van de auto,
alleen heb ik daar geen opening zitten en daar dus de afmetingen voor zoek

zou iemand voor mij de afmetingen kunnen sturen waar origineel de luchtinlaat zit aan de zijkant?

landrover groet,

leon.

paul k

Re: snorkel plaatsen.landrover defender

Berichtdoor paul k » 25 Jan 2021, 08:10

Als het een nieuwe is, krijg je er een mal bij om de te zagen/boren sparing aan te geven.
Is het een gebruikte, dan zou ik m zo veel als mogelijk monteren op de raamstijl, zodat je bijna als vanzelf uitkomt op de positie van het punt waar de snorkel het scherm in gaat. Er zijn uiutvoeringen met zowel een ronde-, als een driehoek, of vierkante sparing(gat) Aangezien je in je topic niet aangeeft welk merk je wil monteren....
Ik omschrijf het wat onhandig, maar ga er van uit dat je begrijpt wat ik bedoel ;)
Defender 2004 TD5 130 HCamperPU
S3 1977 88"stawag ( in wording. ;) .)
S2a Santana 1967 halverwege 8-)
S2 1961 Dormobile
S1 1954 86"

paul k

Berichtdoor paul k » 25 Jan 2021, 08:11

P.s.,
Niet vergeten een (waterdichte-) aansluiting te maken vanaf binnenzijde scherm naar het luchtfilterhuis.
Anders is het alleen een "versiersel" Ook leuk, maar niet effectief om stof en water uit je blok te houden...
Defender 2004 TD5 130 HCamperPU
S3 1977 88"stawag ( in wording. ;) .)
S2a Santana 1967 halverwege 8-)
S2 1961 Dormobile
S1 1954 86"

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Jan 2021, 11:17

paul k schreef:P.s.,
Niet vergeten een (waterdichte-) aansluiting te maken vanaf binnenzijde scherm naar het luchtfilterhuis.
Anders is het alleen een "versiersel" Ook leuk, maar niet effectief om stof en water uit je blok te houden...

Daar is een snorkel ook niet voor. Eens dat je boel moet afdichten, maar je assen, bakken, etc zijn niet af te dichten. De meeste mensen vergeten na een doorwading om thuis hun diff olie te verversen. Doordat de as warm is en in het water ineens rap trekt die gewoon water langs de keerringen naar binnen.

Een snorkel is primair om hoger lucht aan te zuigen met minder grove stofdelen erin. Zwemmen is funest voor ieder voertuig. ;)
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Terug naar “Techniek”