Uitlezen evt herprogrammeren 10AS unit

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
OttoVink

Re: Uitlezen evt herprogrammeren 10AS unit

Berichtdoor OttoVink » 11 Okt 2021, 01:40

300TDI Rest Off World defenders zit al die rommel helemaal niet op. En das niet voor niets.. ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Okt 2021, 10:40

Als de startblokkering van een 300TDI eenmaal kuren vertoond is dat het begin van alleen maar ellende.

Beste oplossing is idd gewoon meteen het hele ding eruit trekken en de boel doorlussen. Dat was mijn eerste werk bij m'n 130 300TDI.

Waar dit op slaat is mij niet helmaal duidelijk: :shock: :shock:

Landmarcs schreef:
Met een beetje pech betaal je ook nog eens opnieuw invoerrechten wanneer de unit weer terug de EU-buitengrens over komt.

Groeten MarcS
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Okt 2021, 10:46

Edward schreef:Waar dit op slaat is mij niet helmaal duidelijk: :shock: :shock:
Landmarcs schreef:Met een beetje pech betaal je ook nog eens opnieuw invoerrechten wanneer de unit weer terug de EU-buitengrens over komt.

Nu ja ... heel eenvoudig: als je de 10AS-unit naar Engeland stuurt en hij komt gerepareerd terug dan zal je volgens de regels minstens invoerrechten etc moeten betalen over de reparatie, en met een beetje pech wordt je afgerekend op de totale waarde van de gerepareerde AS10-unit.   Ervaring met zoiets heb ik niet, echter, aangezien men invoerrechten etc. over ongeveer alles wil heffen is denkelijk de enige oplossing om die rechten zeker te ontwijken een retourtje veerboot (of een vriendje bij de diplomatieke post).

Groeten MarcS

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 11 Okt 2021, 11:52

De 10 AS zit ook in de TD5. Dit kan de komende jaren tot grotere uitdagingen gaan leiden... :?

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Okt 2021, 13:12

OttoVink schreef:De 10 AS zit ook in de TD5. Dit kan de komende jaren tot grotere uitdagingen gaan leiden... :?

Bij de Td5 kun je ook gewoon heel het alarm n onderbreker uit laten programmeren. Uitzetten van het alarm kon altijd al, iig bij een Disco Ecu en weg programmeren is ook geen punt.

Marc: Met spullen uit ZA, Zweden, etc ook nooit problemen gehad.
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Okt 2021, 13:36

Edward schreef:Met spullen uit ZA, Zweden, etc ook nooit problemen gehad.

Zweden is al geruime tijd EU (sinds 1995) dus al ruim 25 jaar geen probleem.
Overigens wilde je indertijd niet gauw wat uit Zweden, alles was er duur.
Omgekeerd was import naar Zweden wel interessant, maar het werd ook belast ... dus nam ik wel eens wat mee.
Mijn broertje moest "goed" betalen toen hij, nog voor de EU-tijden, een Acadiane naar Zweden meenam.

ZA is dus wat anders ... alleen werd tot voor kort bij kleinere zendingen uit niet EU-landen maar zelden invoerrechten en BTW berekend, meestal kwam het zonder ook enige formaliteit binnen. Had je pech dan was het overigens wel duur/zuur ... zo moest ik al eens BTW, invoer- en inklaringsrechten betalen op een tweetal fietsspiegeltjes uit de Verenigde Staten.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Okt 2021, 15:36

Btw betaal ik niet, privé heb ik niks. Invoerrechten zijn tot nu toe steeds minimaal geweest. Paar tientjes op een bedrag van 3-400 euri.

Maar paar maanden terug een tellerunit vd motor laten aanpassen in UK en da koste ok niks extra.......
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”