Abs en de three amigos

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Thijs84

Abs en de three amigos

Berichtdoor Thijs84 » 13 Okt 2021, 16:55

Erg gezellig om met de three amigos te rijden, maar wel een apk afkeur. Nu heb ik op het abs blok extra draden getrokken (lang leve you tube) maar lampjes blijven branden. :roll:. (Gaat om een discovery 2 trouwens )
Met het vervangen van de fuseekogels linksvoor heb ik ook de abs sensor vervangen. Op de oude zaten afstand plaatjes, deze heb ik netjes overgezet naar de nieuwe (was een ander model qua vorm, maar wel voor de d2). Kan het zijn dat de afstand nu te groot is en hij hem hierdoor niet kan aflezen? Ps, als ik de motor aanzet, brand alleen het abs lampje. Misschien als ik ga rijden dat de three amigos weet tevoorschijn komen, maar zonder apk kan ik dit niet testen. Iemand tips?

Edward

Re: Abs en de three amigos

Berichtdoor Edward » 13 Okt 2021, 18:33

De afstand van de sensor tot de naaf luistert supernauw en gewoon overzetten levert standaard storing op. Het beste is de sensor gewoon nooit uit de naaf te halen.

Draden trekken wist geen storing die opgeslagen is in de ECU dus al monteer je 4 nieuwe naven, zolang je hem niet aan een computer hangt en de fout wist blijft die staan.

Overigens is alleen een abs foutmelding geen afkeur...
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Thijs84

Berichtdoor Thijs84 » 13 Okt 2021, 19:17

Nooit uit de naaf halen is nu denk te laat.. draad van de oude was door, vandaar een nieuwe geplaatst. Is het dan wijs om de oude terug te plaatsen en hier nieuwe draaien op te solderen?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Okt 2021, 20:12

't Is om te beginnen wijs om met een Nanocom oid de auto uit te lezen en de codes te wisssen.
Wellicht is het probleem dan, samen met die nieuwe sensor opgelost, anders opnieuw uitlezen en kijken of de nieuwe sensor een gebrekkig signaal afgeeft.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Okt 2021, 09:42

Thijs84 schreef:Nooit uit de naaf halen is nu denk te laat.. draad van de oude was door, vandaar een nieuwe geplaatst. Is het dan wijs om de oude terug te plaatsen en hier nieuwe draaien op te solderen?

Met solderen heb je kans dat de weerstand vd draad veranderd en krijg je alleen nog maar meldingen. Wellicht ben je er met alleen resetten en zit ie nu wel goed of anders dieper zetten.

Ik zou de huidige eruit halen en meten hoe diep hij zit. Zolang ie niet aan loopt zit ie niet diep genoeg! En dan een haar terug zodat ie net niet aanloopt. ;)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Thijs84

Berichtdoor Thijs84 » 14 Okt 2021, 09:50

Haha. Top tip.. ga er vanmiddag mee aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte :D

Thijs84

Berichtdoor Thijs84 » 15 Okt 2021, 16:47

Abs sensor sensor gemonteerd met de tip van Edward gefixt. 8-)
Three amigos zijn verdwenen. Helemaal happy mee.

Terug naar “Techniek”