Ik heb een Disco 2 automaat, na 300.000 km is de automaat gereviseerd en teruggeplaatst, staat nu op 315.000. Tot zover alles goed, echter wanneer de auto goed op werktemperatuur is, na trekken aanhanger, dan weigert hij soms door te schakelen. Ik zie dan de aanduiding "D" op het display knipperen of helemaal weg zijn. De stekkers hoofdcomputer zijn bekeken, ook is de injectiekabel vernieuwd. Ik heb nog steeds de oude selectorswitch, die is weer teruggeplaatst omdat deze voorheen geen problemen gaf. Iemand een idee waar te zoeken?
Chris
Aanduiding "D" verdwijnt onregelmatig van display
Re: Aanduiding "D" verdwijnt onregelmatig van display
De xyz schakelaar checken is het simpelst en voordeligst en grote kans de aanstichter. Een heel enkele keer gaat de ecu vd automaat dood maar dat heb ik pas 1x meegemaakt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Aanduiding "D" verdwijnt onregelmatig van display
die XYZ schakelaar terugplaatsen is op zich geen probleem als ie het nog goed deed, maar soms plaats je hem niet exact op dezelfde manier terug en krijg je dat soort problemen. luistert heel nauw.
de mijne gaf problemen met de achteruit en het inschakelen van de radar (en achteruitrijlichten dus).
drie boutjes iets losdraaien, tikje verschuiven en weer vastzetten en probleem opgelost.
zou ik proberen.
ik merkte het op doordat als ik hem in zijn achteruit zette de radar niet piepte, duwde ik echter een beetje meer tegen de selectiepook, dan deed hij het wel.
de conclusie was eenvoudig vervolgens.
de mijne gaf problemen met de achteruit en het inschakelen van de radar (en achteruitrijlichten dus).
drie boutjes iets losdraaien, tikje verschuiven en weer vastzetten en probleem opgelost.
zou ik proberen.
ik merkte het op doordat als ik hem in zijn achteruit zette de radar niet piepte, duwde ik echter een beetje meer tegen de selectiepook, dan deed hij het wel.
de conclusie was eenvoudig vervolgens.

Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat