Serie 3 ophogen aan 1 kant

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: Serie 3 ophogen aan 1 kant

Berichtdoor Erik Peters » 11 Aug 2022, 14:02

Jeroen Bakx schreef:Ik verwacht dat de bladveren aan de bestuurderskant moe zijn.

Dan mag je nog van geluk spreken dat ze niet gebroken zijn, want dat gaan ze wel doen, zeker als je er extra spanning op gaat zetten.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 11 Aug 2022, 15:43

Hallo Jeroen,

Met alle respect, je kunt beter investeren in een set nieuwe veren dan het onzalige plan om een shackle te verlengen.
Verder hoop ik vooral heel erg dat je niet naast me rijdt als het mis gaat met je verlengde shackle.....

gr. Fenna
Afbeelding

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Aug 2022, 16:34

fenix2 schreef:Hallo Jeroen,

Met alle respect, je kunt beter investeren in een set nieuwe veren dan het onzalige plan om een shackle te verlengen.
Verder hoop ik vooral heel erg dat je niet naast me rijdt als het mis gaat met je verlengde shackle.....

gr. Fenna

Wees gerust. Als er 20 jaar niet naar omgekeken is zijn de bouten in de bussen vd veren vast gerot, bij de bussen in het chassis idem en als je dan aan die bouten gaat trekken vallen de bussen helemaal uit elkaar want die zijn na 20 jaar ook meer dan gaar.

Maar ik ben het met Marc eens. Als je geen onderhoud pleegt en niet wilt plegen waarom kom je dan hier om bevestiging vragen voor een dom en onzalig plan? :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

conny

Berichtdoor conny » 12 Aug 2022, 11:05

heeeee! Edward en Marc zijn het met elkaar eens! :lol: :lol: :lol:

Jeroen Bakx

Berichtdoor Jeroen Bakx » 12 Aug 2022, 16:44

Rustig mensen.
Ik las veel en heb een klein beetje verstand. Ik zal niet ingaan op alle argumenten behalve 1.
Wegligging en dan met name zijwaarts bij een noodstop.
Standaard als ik stevig op de rem ga breekt de auto aan de achterzijde uit. Niet erg, hou je rekening mee.
Maar wat dat doet met de bussen etc wanneer ik de shackle verleng? Dat is het enige wat ik niet kan inschatten.

Oja, mijn laro krijgt misschien wel meer onderhoud dan andere. Maar ik gebruik hem ook waar hij voor bedoeld is en niet om te poetsen.
Bijlagen
20220812_163326.jpg

Terug naar “Techniek”