Defender TD5 sleutel kwijt

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
s--mulder

Defender TD5 sleutel kwijt

Berichtdoor s--mulder » 05 Aug 2022, 13:01

Van mijn Defender TD5 (2004) ben ik de sleutel en keyfob kwijt geraakt enige tijd geleden. Ik gebruik nu de reserve sleutel en fob.
Waar kan ik een nieuwe sleutel en fob bestellen?

Ik heb https://remotekey.co.uk/ al gevonden maar zijn er nog meerdere mogelijkheden?

Ik heb zelf een nanocom dus programmeren zou geen probleem moeten zijn

Erik Peters

Re: Defender TD5 sleutel kwijt

Berichtdoor Erik Peters » 05 Aug 2022, 13:12

Je zou een (gebruikte) keyfob op kunnen scharrelen en die, tezamen met de andere die je nu gebruikt, in het alarm kunnen programmeren.
Zo'n keyfob is niet te programmeren, daar kun je niks aan veranderen, alleen het batterijtje wisselen (en het omhulsel, als de knopjes versleten zijn).

Groet,

Erik.

p.s. Ik heb ooit eens gehoord dat je een beperkt aantal malen het alarm zou kunnen programmeren. Is dat aantal bereikt, dan dien je een nieuwe alarm-ecu te kopen (maar of die nog leverbaar zijn?).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 05 Aug 2022, 13:43

Gewoon bij een dealer, of denk ik nu weer te simpel.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Aug 2022, 15:03

Bij de dealer kan maar dan betaal je 100 keer de prijs die op E-bay voor een sleutel betaald. Ik heb op E-bay nieuwe behuizingen gekocht en op de sloop een printplaatje uit een oude sleutel gepakt en die gecodeerd met de Nanocom.

Mijn D2 kwam maar met 1 sleutel.. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Aug 2022, 16:21

Erik Peters schreef:PS. Ik heb ooit eens gehoord dat je een beperkt aantal malen het alarm zou kunnen programmeren. Is dat aantal bereikt, dan dien je een nieuwe alarm-ecu te kopen (maar of die nog leverbaar zijn?).

Dit heb ik ook al eens gelezen, dwz dat het aantal nieuwe key-fob's beperkt is, kennelijk wordt de oude niet overschreven maar komt de nieuwe erbij totdat het key-fob-geheugen vol is.
Omgekeerd schijnt het wel weer mogelijk om 3 verschillende key-fob's in te leren, indertijd - in 1999 - zei mijn toenmalige dealer dat je wel een derde kon inleren maar dat de eerste dan de weg kwijt zou zijn.

Overigens kan je de sleutel zelf gewoon bij de betere sleutel-boer laten maken, zelfs al heb je nog wel twee complete sleutelsets is het handig nog een kopie-sleutel te hebben, liefst op een andere plek als daar waar je normaal je sleuteltjes bewaart. Heb je jezelf buitengesloten (dat kan) dan heb je nog een terugval-optie.

Groeten MarcS

PS Na een jaar of tien is een nieuw key-fob-doosje beslist aanbevelenswaardig. Omdat je went aan het langzaamaan steeds sleetsere doosje heb je niet door hoe sleets het wordt. Met een nieuw doosje kan je e weer jaren tegen.

Houston

Berichtdoor Houston » 05 Aug 2022, 17:47

Euh…
Keyfob voor mijn Puma was bij de dealer 7 tientjes, incl programmeren.
Sleutel bij de hakkenbar laten kopieren voor weinig.
Werkt zo goed als het origineel en geen gezeik.

Puma van ‘07.

Maar ja, t kan vast goedkoper…

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 05 Aug 2022, 18:08

Landmarcs schreef:Dit heb ik ook al eens gelezen, dwz dat het aantal nieuwe key-fob's beperkt is, kennelijk wordt de oude niet overschreven maar komt de nieuwe erbij totdat het key-fob-geheugen vol is.
Omgekeerd schijnt het wel weer mogelijk om 3 verschillende key-fob's in te leren, indertijd - in 1999 - zei mijn toenmalige dealer dat je wel een derde kon inleren maar dat de eerste dan de weg kwijt zou zijn.

De dealer, waar ik vroeger naar toe ging, vertelde mij dat je de keyfob's die je bij de auto zou willen gebruiken, achter elkaar zou moeten 'in leren', waarna het moest worden weggeschreven in de alarm-ecu. Als je één (nieuwe) keyfob zou 'in leren' (en wegschrijven) dan zouden de anderen niet meer werken.
Is wel zo prettig mocht er een keyfob gestolen worden.

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Aug 2022, 18:14

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:Dit heb ik ook al eens gelezen, dwz dat het aantal nieuwe key-fob's beperkt is, kennelijk wordt de oude niet overschreven maar komt de nieuwe erbij totdat het key-fob-geheugen vol is.

De dealer, waar ik vroeger naar toe ging, vertelde mij dat je de keyfob's die je bij de auto zou willen gebruiken, achter elkaar zou moeten 'in leren', waarna het moest worden weggeschreven in de alarm-ecu. Als je één (nieuwe) keyfob zou 'in leren' (en wegschrijven) dan zouden de anderen niet meer werken.

Ahh ... op die manier ...
Op deze manier had mijn vorige dealer dus zowel gelijk als ongelijk: Hij had er drie achtereen moeten "inleren" dan was het dus vrijwel zeker wel gelukt om mij een derde sleutel+key-fob te verkopen -- het ging overigens goed genoeg met maar twee sleutels+key-fobs.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Aug 2022, 19:58

Erik Peters schreef:De dealer, waar ik vroeger naar toe ging, vertelde mij dat je de keyfob's die je bij de auto zou willen gebruiken, achter elkaar zou moeten 'in leren', waarna het moest worden weggeschreven in de alarm-ecu. Als je één (nieuwe) keyfob zou 'in leren' (en wegschrijven) dan zouden de anderen niet meer werken.

Groet,

Erik

Dealers kletsen wel meer. je kunt gewoon een sleutel toevoegen zonder dat dat de bestaande sleutel beïnvloed. Of da nou een oude van een andere auto is of een nieuwe..... :shock: :shock:

Wellicht is er grens maar die heb ik nooit gevonden bij mijn wagens.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 05 Aug 2022, 23:20

Tja, met een Nanocom Evolution (van Blackbox Solutions) heb ik nog geen keyfobs geprogrammeerd, maar 'vroeger' wel eens met software van Blackbox Solutions op mijn laptop, bij mijn 300 Tdi aangezien een keyfob niet meer werkte. Na 'programmeren' van die keyfob werkte de andere keyfob niet meer...... Vervolgens alle twee achter elkaar ingelezen en toen werkte beiden weer (en nog steeds).

Overigens had ik bijna de/een keyfob van de Td5 er bij in het alarm van de 300 Tdi gezet. Met de contactsleutel van de Td5 kon ik de 300 Tdi 'starten'. Dat wil zeggen het lukte bijna, aangezien de 300 Tdi de Td5 keyfob niet kende, werd er niet gestart, maar ging er een lampje branden op het dashboard.

Groet,

Erik

Terug naar “Techniek”