XYZ schakelaar D2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Traveller

XYZ schakelaar D2

Berichtdoor Traveller » 11 Aug 2022, 11:53

Ik ben op zoek naar een nieuwe of gereviseerde XYZ-schakelaar voor mijn Disco TD5 tegen een redelijke prijs. Volgens mijn garage worden deze nog uitsluitend aftermarket verkocht, OEM of replica. Helaas wel tegen zeer hoge prijzen, zo rond de 1000 euro incl. btw.

Iemand een betere suggestie?

Chris

Hout

Re: XYZ schakelaar D2

Berichtdoor Hout » 11 Aug 2022, 14:43

Als je een beetje handig bent, gewoon zelf doen. Het is vrij makkelijk te demonteren (hoe kleiner je handen des te makkelijker :lol: )
Voor mij alweer een paar jaar geleden, maar dacht dat t huis gepopnageld was. Die moet je eruit boren, voorzichtig openmaken en alle contacten goed zuiver maken. Vaak is alleen dat het probleem. Wel goed opletten dat je m weer in exact dezelfde stand terugmonteerd.
En de aircoleiding verleggen zodat ie niet meer op de xyz schakelaar druppelt.
Ps zoek eens op YouTube.

Traveller

Berichtdoor Traveller » 11 Aug 2022, 16:00

Bedankt voor de tip, ik heb de vorige al eens geopend gezien, Zit eigenlijk niets in wat het zo duur maakt. Ik ga het zeker proberen.
Aircoleiding had ik overigens al verlegd met een flex buis in de opening.

Hout schreef:Als je een beetje handig bent, gewoon zelf doen. Het is vrij makkelijk te demonteren (hoe kleiner je handen des te makkelijker :lol: )
Voor mij alweer een paar jaar geleden, maar dacht dat t huis gepopnageld was. Die moet je eruit boren, voorzichtig openmaken en alle contacten goed zuiver maken. Vaak is alleen dat het probleem. Wel goed opletten dat je m weer in exact dezelfde stand terugmonteerd.
En de aircoleiding verleggen zodat ie niet meer op de xyz schakelaar druppelt.
Ps zoek eens op YouTube.

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Aug 2022, 16:36

As je hem hier ff op de brug hangt kun je er vrij makkelijk bij. Gewoon reviseren. Blijkt er dan iets echt kapot dan jatten we gewoon die van de Disco van Michiel hier op zolder. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”