Defender 2.4 Puma verwarming niet goed
Defender 2.4 Puma verwarming niet goed
Tijdens recente lange rit bleek de verwarming van mijn auto alleen aan de bestuurderskant warm te worden. De passagierskant blijft koud totdat de temperatuurknop even verder open gedraaid wordt. Zodra je hem weer terugdraait naar gewenste temperatuur wordt de rechterkant weer kouder. Wat kan de oorzaak zijn?
Defender 110 SW 2.4 TDCi Puma, 2008
-
Re: Defender 2.4 Puma verwarming niet goed
A_Erven schreef:Tijdens recente lange rit bleek de verwarming van mijn auto alleen aan de bestuurderskant warm te worden. De passagierskant blijft koud totdat de temperatuurknop even verder open gedraaid wordt. Zodra je hem weer terugdraait naar gewenste temperatuur wordt de rechterkant weer kouder. Wat kan de oorzaak zijn?
Is dit niet het standaard-probleem bij de "Puma":
Een geschroeid rechter scheenbeen van de chauffeur, en de passagier blijft blauw ?
Het is een beetje als met de biefstuk op de barbecue: hetzij hoogstens lauw en bloederig danwel verbrand.
Er bestaan zelfs extra "klepjes" oid voor dit probleem.
Gewoon de uitstroomopening links (deels) dichtproppen is ook een oplossing.
O ja, bij een RHD auto werkt het anders.
Groeten MarcS
Re: Defender 2.4 Puma verwarming niet goed
Dat is af fabriek zo. Er is als het goed is door de dealert een modificatie gedaan waardoor het minder wordt. Da helpt maar een beetje, bij mijn 130 bleef het matig.
"Modificatie" klinkt professioneel en indrukwekkend, een "half afgeplakte radiateur" klinkt amateuristisch en toch is dat precies wat die modificatie inhoud.
"Modificatie" klinkt professioneel en indrukwekkend, een "half afgeplakte radiateur" klinkt amateuristisch en toch is dat precies wat die modificatie inhoud.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968