TD5: key fob inleren met nanocom: hoe dan?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
MartL

TD5: key fob inleren met nanocom: hoe dan?

Berichtdoor MartL » 08 Aug 2024, 17:33

betreft een TD5 uit 1999:
Hoe kan ik een key-fob inleren met de Nanocom?

In het AS10-menu, daaronder settingsgroup 1 en daaronder "Plip immobilize" , "Plip relock" , "Key Mobilize" en "Passive immobilize".
Ik lees niets over inleren of moet ik ergens anders in het menu zijn?

kan dit niet vinden in de Forums, vandaar deze (domme) vraag.

Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Bijlagen
PHOTO-2024-08-08-16-31-27.jpg

Erik Peters

Re: TD5: key fob inleren met nanocom: hoe dan?

Berichtdoor Erik Peters » 10 Aug 2024, 23:11

Tja, hier is de uitleg van Blackbox Solutions.
Scherm­afbeelding 2024-08-10 om 23.07.30.png

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Aug 2024, 11:19

Ik heb geen ervaring mbt het inlern en/of toevoegen van (extra) key-fobs maar meen dat er enkele haken en ogen waren.
Het kan zijn dat mijn herinnering niet deugt en/of ik het niet begrepen heb, dan hoor ik graag een correctie.
1º  Ik begreep dat het aantal in te leren key-fobs beperkt is, en dat er vroeger of later geen extra meer ingeleerd kan worden.
      Indertijd toen ik mijn Td5 kocht zei de dealer zelfs dat ze geen derde keyfob konden inleren !   Dat is kennelijk onzin.
2º  Ik begreep dat je als je een nieuwe key-fob inleerde je óók de nog bestaande weer moest inleren.
       Als dit waar is, en mijn eerste punt ook, dan komt de grens van het max aantal nog weer sneller nabij.

Gewoon zuinig zijn op de twee origineel bijgeleverde key-fobs is natuurlijk het gemakkelijkste.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Aug 2024, 10:03

In de tekst staat "up to four". Wellicht is dat een indicatie?

Inleren nieuwe sleutel heeft geen consequentie voor de bestaande tenzij je die zou wissen. Een sleutel die kwijt is kun je gewoon deleten uit de ecu en daarna dus max 4 sleutels inlezen. Geen idee wat je met 4 sleutels moet maar het kan.... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Aug 2024, 10:13

Edward schreef:In de tekst staat "up to four". Wellicht is dat een indicatie?

't Is in ieder geval een "indicatie" dat de dealer die in 1999 zei dat je zelfs geen derde Key-Fob kon toevoegen het niet bij het rechte eind had (of gold dat wellicht wél voor de eerste generatie Td5 ECU's ?).

Of het gesommeerde totaal aan nieuw in te leren Key-Fobs aan een belangwekkende limiet gebonden is weten we dus (nog) niet.

En ja, waarom je 4 Key-Fobs zou willen inleren weet ik niet, het is me nog niet overkomen dat ik er meer dan twee nodig had, eigenlijk is één al bijna steeds genoeg, een reserve geeft vooral een rustgevend gevoel (totdat iemand die reserve steelt, dan is die reserve verre van rustgevend).

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 13 Aug 2024, 17:44

Een Lucas AS 10 alarm (groen kastje), zat ook al in de 300 Tdi en volgens Blackbox Solutions is dat 'één en hetzelfde' alarm.
Vanaf 2013/2014 heeft Land Rover een ander alarm (andere fabrikant) gemonteerd (in de "Puma"). Heet nog steeds een AS10 alarm (zwart kastje), maar daar kan de Nanocom niks mee.
Ik kan mij wel voorstellen dat, als je alleen maar nieuwe keyfob's inleert en de oude niet verwijderd, het al snel niet meer wil om nog eentje in te leren omdat er al 4 in staan (het max. aantal bereikt is).
Je moet dan wel weten hoe je de oude eruit kunt halen en als je al niet weet dat er een 3-e bij in kan.......

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”