Hi Marc, 900 km uit 1 tank, ga je het laatste stukje duwen?, onze Puma haalt dit niet, gebruik is 1 op 9.
Groeten, Sylvester.
ombouwen van benzine naar td5 automaat
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 21 Mar 2024, 19:29
Re: ombouwen van benzine naar td5 automaat
Sylvester23 schreef:Hi Marc, 900 km uit 1 tank, ga je het laatste stukje duwen?, onze Puma haalt dit niet, gebruik is 1 op 9.
Groeten, Sylvester.
Als wij echt ons best deden haalden we redelijk makkelijk 1:10,5 met de 130 2.4 Puma. Anderzijds was 1:8 ook vrij makkelijk te realiseren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: ombouwen van benzine naar td5 automaat
Sylvester23 schreef:Hi Marc, 900 km uit 1 tank, ga je het laatste stukje duwen?, onze Puma haalt dit niet, gebruik is 1 op 9.
Met mijn "Puma" is het ook niet makkelijk, dwz als ik in de zomer Franse (oude) N-wegen, of Zweedse of Noorse binnenwegen rijdt en dan gewoon aardig doorrijd ,,, dan haal ik 1:12 met de "Puma" (en dat zijn dat ± echte kilometers, dus binnen de 1 a 2 % correct).
Heb je het over een Td5 dan haalde ik nog betere cijfers (maar die zou ik nog eens moeten doorrekenen/corrigeren omdat de 7.5x16 net iets kleiner (qua afrollengte) is als de 235/85x16.
Ik zag al eens een Duitse site waar ze de kosten deelden en daar waren mensen die nog betere cijfers noemden ... ik denk niet dat ik deze typen graag voor me op de weg zie, dat geeft maar inhaal-aandrang en da's weer slecht voor het verbruik.
Ik haal een langjarig gemiddelde dat boven de 1:10,5 zit, 's winters is de liter niet altijd toereikend voor de 10-kilometer-grens, 's zomers is 12+ soms haalbaar. Ik moet "bekennen" dat ik slechts zelden een bon voor een te hoge snelheid krijg ... ik moet overigens ook bekennen dat ik kennelijk veel geluk heb en/of een eksteroog dat me tijdig waarschuwt ...
O ja, ik heb geen RoofRack, geen aanhanger, wat ruimer lucht in de AT-banden, doe erg lang met de remblokjes en remschijven, en heb ook geen Airco (die Airco die mis ik soms wel)
Groeten MarcS
PS Ik weet nog steeds niet of de "Puma" werkelijk kort voor een echt lege tank nog "waarschuwt" door een haperende motor. Ondanks dit lukt het mij met een zekere regelmaat meer dan 70 liter te tanken -- da's dan wel met de vulhals tot het randje gevuld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten