Versnellingsbak Leger?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Versnellingsbak Leger?

Berichtdoor Landmarcs » 10 Okt 2024, 21:22

Erik Peters schreef:Aan ChatGPT heb je dus ook al niks.

ChatGPT schrijft op z'n best een boel onschuldigheid bij elkaar
Als je een onschuldig vakantieverslag oid nodig hebt en je hebt van alles beleefd wat je beter niet aan de grote klok hangt dat is ChatGPT een goeie oplossing ... ChaptGPT is vooral goed in het met veel geweld open deuren open rammen en dat dan onschuldig te presenteren.

Misschien eens aan ChatGPT vragen wat er over een 1ton Series3 te vertellen valt ?

Verder de verschillende nummers eens proberen te achterhalen. Het chassisnummer is denkelijk het minste probleem.
Mocht het chassisnummer passen in de bekende 1ton reeksen dan weet je in ieder geval dat het op z'n minst ooit een zeer begerenswaardige auto was (als er veel aan verknustseld is is er denkelijk ook veel van die begeerlijkheid veknutseld).

O ja, aangenomen dat er geen echt rare/vreemde assen onder zitten mag je aannemen dat er series-differentieels onder zitten, met een"trage" eindoverbrenging, zouden het Stage 1 of andere moderne(re) differentieels zijn dan was het des te vreemder dat de auto niet vooruit komt (of hij zou in Low moeten staan, en dan in Low opvallend snel zijn).

Vind je geen (begrijpelijke) baknummers dan zit er niks anders op dan de overbrengingsverhoudingen proefondervindelijk vast te stellen en daarna aan de hand van bekende waarden de overbrengingsverhoudingen van versnellingsbak en tussenbak te herleiden (waarmee je dan hopelijk uitkomt op een "logische/begrijpelijke" combinatie -- gelukkig hebben de meeste opties in de 4º versnelling een "prise direct").

Groeten MarcS

TonSmulders

Berichtdoor TonSmulders » 11 Okt 2024, 08:44

Erik Peters schreef:
TonSmulders schreef:Ik had je link al wel geprobeerd Erik maar ik krijg steeds een foutmelding (Op 2 computers geprobeerd). Schijnt een onveilige site te zijn dus ik kan niet zien wat er achter je link zit.

Die melding krijg ik ook, de browser zegt dat het een onveilige site is omdat het een https = beveiligde site is, maar het beveiligingscertificaat zou ongeldig zijn. Het is wel mogelijk om de site te bekijken: klikken op "toon details" en dan verder naar: deze website bezoeken.

Groet,

Erik.

Inderdaad, na doorklikken kwam ik er ook op. Ook weer veel nieuwe informatie voor me. Bijvoorbeeld ook het schema voor de lichtschakelaar! Leuk!

Thanks!

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 11 Okt 2024, 08:54

TonSmulders schreef:
Erik Peters schreef:
TonSmulders schreef:Ik had je link al wel geprobeerd Erik maar ik krijg steeds een foutmelding (Op 2 computers geprobeerd). Schijnt een onveilige site te zijn dus ik kan niet zien wat er achter je link zit.

Die melding krijg ik ook, de browser zegt dat het een onveilige site is omdat het een https = beveiligde site is, maar het beveiligingscertificaat zou ongeldig zijn. Het is wel mogelijk om de site te bekijken: klikken op "toon details" en dan verder naar: deze website bezoeken.

Groet,

Erik.

Inderdaad, na doorklikken kwam ik er ook op. Ook weer veel nieuwe informatie voor me. Bijvoorbeeld ook het schema voor de lichtschakelaar! Leuk!

Thanks!

Hetzelfde "probleem" hebben we ook al eens hier op het forum gehad: viewtopic.php?f=10&t=13515

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”