alarm lichten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
kaleharry

alarm lichten

Berichtdoor kaleharry » 30 Mar 2012, 20:27

er is al veel over geschreven maar ook onze 110 heeft een lucas master of darkness uitdaging.

In eerste instantie kreeg ik problemen met de richting aanwijzers, beetje duwen en trekken op de Hazard switch en plots deed alles het weer. Veel proza later, nieuwe hazerd switch gemonteerd (nieuwe nog wel ff doorgemeten, oude is echt gesneuveld bij demontage). knipperlichten werken nu wel maar alarmlichten niet :(

Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet, zekeringen gecheckt, relais (zwart rechthoekig ca 5 cm lang) doet het bij knipperlicht stand, geen geluid bij alarm lichten. Er zit nog een relaitje achter bij de zekering (metaalkleurig 2x2x2 cm) dacht dat ie van de aanjager was, maar die doet het ook als ik het relais verwijder. Heb nog een nieuwe knipperlicht schakelaar besteld, maar in de alamlichten stand wordt die gebypassed, denk dat het daar dan niet aan ligt of is dat te kort door de bocht?

alvast bedankt voor jullie reacties

Roger B.

Re:alarm lichten

Berichtdoor Roger B. » 31 Mar 2012, 03:00

download of koop of leen ff een wpl handboek met elektrische schema's en dan in schema kijken hoe het in elkaar zit en systematisch nameten waar het allemaal nog werkt, en waar niet....
gone

Franc

Re:alarm lichten

Berichtdoor Franc » 31 Mar 2012, 11:51

Harry,

Wellicht heb je wat aan de beschrijving op lr4x4.

Hij begint met:
The hazard switch and indicators often cause problems in defenders, most commonly the indicators stop working, but the fault is actually with the hazard light switch.

This post aims to explain how the hazard switch works, why it's malfunction stops the indicators working, and how to test for and diagnose the fault.

Ik ben er zelf ook een keer mee bezig geweest, maar ik heb het maar diep weggestopt ;)

En electrische circuits vind je in deel 5 van het WPH.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Terug naar “Techniek”