Chemisch reinigen chassis

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Daniel110

Chemisch reinigen chassis

Berichtdoor Daniel110 » 25 Apr 2012, 15:53

Hoi,

Wie heeft er ervaring met met chemisch reinigen van het chassis en wat zijn de ervaringen?
In kostenplaatje moet is gaan denken, en waar moet ik daarvoor zijn.

Ik ben enige tijd terug begonnen met het strippen van mn 110 om hem op te knappen.

Groet Daniel

Edward

Re:Chemisch reinigen chassis

Berichtdoor Edward » 25 Apr 2012, 18:00

http://www.tci-cleaning.com

Bel even met deze jongens. Die hebben een bad waar het in past en zijn betaalbaar. Het is de mooiste en eigenlijk de enige methode om je chassis schoon te krijgen. ;)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Daniel110

Berichtdoor Daniel110 » 28 Apr 2012, 16:36

Hoi bedankt,

Ik neem m zeker in overweging de haal en breng service is ook ideaal.
Ik kijk nog ff verder voor iets wat meer in de buurt.

Lexveen

Berichtdoor Lexveen » 02 Mei 2012, 13:29

Edward
Ik heb TCI gebeld. Voor chassis hebben ze geen bad, maar het chassis wordt in een oven geplaatst en vuil, vet en verf wordt met pyrolyse vergast. Daarna wordt het chassis gestraald. Die pyrolyse zit me niet zo lekker, want dan wordt het chassis tot 450 graden verhit. Of dat recht blijft is voor mij de vraag. Bovendien krijg je op die manier de roest niet uit de balken. Ik zie op bv Discovery dat (Amerikaanse) restaurateurs wel gebruik maken van chemisch baden waar ook de roest echt in oplost. Die chemicaliën komen wel in de kokers en dan is het dus echt kaal. Hebben we dergelijk chemische reinigingsbedrijven ook in Nederland (of België)?

Bert Spronk

Berichtdoor Bert Spronk » 02 Mei 2012, 16:22

Vraag me af als je zover gaat waarom je niet gelijk een nieuw chassis plaats wat goed behandeld is,alle chemische rommel en zeker goed verhitten lijkt me als leek zijnde ook niet echt goed voor je chassis,heb je er al eens met een scoop in gekeken wie weet is ie helemaal niet zo roestig binnen in en kun je met owatrol of waxoyl je een hoop werk en geld besparen

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Mei 2012, 18:51

De bak die ze hebben is groot zat, maar daar willen ze dan nu waarschijnlijk geen vervuiling in hebben. :huh: :huh:
Toen ik ze laatst sprak waren ze bezig met een klus dus wellicht heeft het daarmee te maken.

Lucas heeft zijn Disco body en chassis daar ook laten doen.
Edward van Vugt

Dragon

Berichtdoor Dragon » 02 Mei 2012, 20:43

Bert Spronk schrijft:
heb je er al eens met een scoop in gekeken wie weet is ie helemaal niet zo roestig binnen in en kun je met owatrol of waxoyl je een hoop werk en geld besparen

Of met Navy Russan natuurlijk :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Navy Russan
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Mei 2012, 21:30

Bert Spronk schrijft:
Vraag me af als je zover gaat waarom je niet gelijk een nieuw chassis plaats wat goed behandeld is,alle chemische rommel en zeker goed verhitten lijkt me als leek zijnde ook niet echt goed voor je chassis,heb je er al eens met een scoop in gekeken wie weet is ie helemaal niet zo roestig binnen in en kun je met owatrol of waxoyl je een hoop werk en geld besparen

Verzinken is ook verhitten hoor, ook als Richards of Marsland het doet. Chemisch ontlakken is een veel gebruikt procedé waar je niet echt aan hoeft te twijfelen. ;)

Maar idd zien chassis er vaak verbazend goed en schoon uit vanbinnen als je ze bekijkt. Tegenwoordig heb ik ook zo'n kijkert in het schap liggen, errug leuk!
Edward van Vugt

Lexveen

Berichtdoor Lexveen » 03 Mei 2012, 06:30

Heb ff zitten googelen en vond dit bedrijf: http://www.autobeitserij.nl/
Ga mijn licht daar maar eens even opsteken.

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 03 Mei 2012, 08:59

Ik heb idd mijn Disco body/chassis daar thermisch laten ontlakken, resultaat is dat alles er af is: verf, kit, olie, tectyle etc. Hier en daar misschien nog een beetje as maar dat veeg je er zo af. (met name in hoekjes waar ze niet bij kunnen met de hoge drukspuit achteraf.

Let wel, het ziet er NIET uit als je het terugkrijgt.

Ik ga de boel op termijn verzinken dus die roest gaat er dan wel af.

Wat betreft schoon van binnen, mijn eigen chassis ging nog wel (al lag er wel wat woestijn zand in maar in mijn donor chassis zat 2-3 cm modder!! dat los je niet op termisch dan chemisch ontlakken maar wel met goed schoonspuiten.

Als je meer info wilt hoor ik het wel.

Groet
Lucas
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Terug naar “Techniek”