sleutelcode, startbeveiliging oplossen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
caomhbrigh

sleutelcode, startbeveiliging oplossen

Berichtdoor caomhbrigh » 15 Mei 2012, 21:38

Help!

Mijn Disco II reageert niet meer op de sleutels. Deur kan ik via de sleutel openen maar vervolgens schiet de auto in de alarmstand.

Er schijnt een trucje te zijn met sleutels en draaien in het deurslot.

Heeft iemand de op lossing om dit op straat te verhelpen?
nulzesvierzesnulnulachteeneentwee

Bert Spronk

Re:sleutelcode, startbeveiliging oplossen

Berichtdoor Bert Spronk » 15 Mei 2012, 21:44

De truc met de sleutel code bestaat idd wel ken hem helaas niet exact, heb tijdje geleden zelfde probleem bij een disco 2 meegemaakt en hier bleek de ecu achter het dashboard aan bijrijders zijde defect te zijn

mories

Berichtdoor mories » 15 Mei 2012, 21:57

Zoiets... ???
Success!

EKA code is de term waar je op moet zoeken

http://www.remotekey.co.uk/cars/land-rover/eka-code/

This one is from the Workshop manual>

There are three configurations for emergency key access:
l EKA not active (no immobiliser fitted).
l EKA active.
l EKA with super locking on receiving good passive remobilisation exciter coil signal.

The code is recorded on the security information card and is entered as follows:
1 Using the key, turn the driver's door lock to the UNLOCK position and hold in this position for at least 5 seconds.
An audible warning is then emitted to indicate that the body control unit is ready to accept the code. Return the key to the centre position. It is now possible to use the key to enter the separate numerical values of the four digits that make up the EKA code.

2 Enter the first digit of the code. If the first digit is 4, turn the key to the UNLOCK position 4 times. Ensure the key is fully returned to the centre position after each turn of the key.

3 Enter the second digit of the code. If the second digit is 3, turn the key to the LOCK position 3 times. Ensure the key is fully returned to the centre position after each turn of the key.

4 Enter the third digit of the code. If the third digit is 2, turn the key to the UNLOCK position twice. Ensure the key is fully returned to the centre position after each turn of the key.

5 Enter the fourth digit of the code. If the fourth digit is 1, turn the key to the LOCK position once. Ensure the key is fully returned to the centre position after each turn of the key.

6 Finally, turn the key to the UNLOCK position and back to the centre position, a double bleep will indicate that the code has been entered correctly. A single bleep indicates that the code has been entered incorrectly.
Then, before opening the door, wait 5 minutes for the alarm and immobiliser to be de-activated. During the 5 minute wait for the alarm and immobiliser to be de-activated, the alarm indicator LED in the instrument pack continues to flash (one flash every 2 seconds). DO NOT OPEN THE DOOR OR ATTEMPT TO ENTER THE CAR until the full delay period has elapsed.
When the 5 minute wait has elapsed, the alarm indicator LED stops flashing. Immediately open the door, insert the key in the ignition switch and turn the switch to position II. If the ignition switch is not turned to position II within 30 seconds of the end of the 5 minute wait, the engine is automatically immobilised again.

The EKA code will not be recognised if there is an interval of 10 seconds or more between key turns or if the key is held turned for 5 seconds or more during the procedure.
In some system configurations a successful EKA code entry is indicated by the audible warning device pulsing twice for a period of 50 ms on, 200 ms off. The theft deterrent LED is switched on for 1 second, all doors unlock, the alarm disarms and the vehicle is remobilised allowing the engine to start.
If an incorrect code is entered, an audible warning is emitted and the procedure must be repeated. Up to a maximum of 10 attempts to enter the code is possible. After 10 attempts, the BCU will not allow any further codes to be entered for a period of 10 minutes.

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 15 Mei 2012, 22:21

caomhbrigh schrijft:

De dealer kan aan de hand van je kenteken/chassisnummer de juiste code geven. Je moet dan wel kunnen bewijzen dat je de eigenaar bent van de auto.

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Mei 2012, 23:48

Probeer eerst eens gewoon eens een heel aantal keer open en dicht te doen met de ab, vaak komt het dan al goed.

En lees de volgende keer de manual vóór het verwijderen van de accupolen! ;)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

caomhbrigh

Berichtdoor caomhbrigh » 16 Mei 2012, 13:23

Edward schrijft:
Probeer eerst eens gewoon eens een heel aantal keer open en dicht te doen met de ab, vaak komt het dan al goed.

En lees de volgende keer de manual vóór het verwijderen van de accupolen! ;)

Edward,

Dat issem nu juist de auto reageert niet op de AB. Heb vervolgens de bestuurders deur geopend met de sleutel en op het moment dat ik de sleutel in het contact stak schoottie in de alarmstand. Kniperdeknipper, pieuwieuw und soweiter.

Vervolgens de accupolen er een kwartier er af gehad met nul resultaat.

Nu staat auto bij mijn onderhoudsgarage (dankzij ANWB met woonplaatsservice) en zij vragen de sleutelcode op via LRUK aan de hand van chassisnummer en kenteken om sleutel en auto weer te matchen.

Op zich niet zo schokkend allemaal maar het gebeurde op een kut moment, in gierende stortbuien en de auto stond midden op straat omdat ik aan het laden en lossen was.

caomhbrigh

Berichtdoor caomhbrigh » 16 Mei 2012, 20:40

Allemaal bedankt voor het reageren.

De auto rijdt weer! Zat hem niet in de sleutels en sleutelcode maar in een aderbreuk van de kabelboom naar de hoofdcomputer. Kwestie van solderen en klaar. ik heb intussen alle relavante codes van de auto dus dat dagje garage heeft ook zijn voordeel gehad. De kosten vielen ook enorm mee en ben dus weer prettig geholpen bij Bas van Slooten in Nijkerk.

marcel vonk

Berichtdoor marcel vonk » 16 Mei 2012, 22:53

Stortbuien kennen. We hier niet wel nu nog 21gr.c. (22.50 Ned. Tijd) morgen naar Lissabon gelukkig kleinigheid B)

Tata-D2

Berichtdoor Tata-D2 » 12 Aug 2012, 12:57

caomhbrigh schrijft:
Help!

Mijn Disco II reageert niet meer op de sleutels. Deur kan ik via de sleutel openen maar vervolgens schiet de auto in de alarmstand.

Heb gisteren precies hetzelfde gehad. D2 niet meer te starten.
Vanochtend, dus na 1 nacht stilstaan, ging Tata echter gewoon van alarm af en was gewoon weer te starten. Nix geen geloei, getoeter of geknipper meer.
Wat ik vermoed is of een tijdelijke straling waardoor de sleutels geen contact maakten, of iets anders. Ik heb namelijk altijd de reservesleutel ook in de zak, en die was gisteren wellicht wat in de verdrukking geraakt zodat wellicht 2 sleutels tegelijk een signaal gaven waardoor het alarm op tilt sloeg.
Nou ja, het is weer opgelost. Nog steeds nog nooit de ANWB nodig gehad B)
Ga hierover morgen nog wel contact met de dealert opnemen mocht het een andere oorzaak hebben.
Bij nieuws maak ik hierover hier weer een melding.
Groet, Willem.

Tata-D2.
Groet, Willem
Tata-D2

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Aug 2012, 16:29

Tata-D2 schrijft:
caomhbrigh schrijft:
Help!

Heb gisteren precies hetzelfde gehad. D2 niet meer te starten.
Vanochtend, dus na 1 nacht stilstaan, ging Tata echter gewoon van alarm af en was gewoon weer te starten. Nix geen geloei, getoeter of geknipper meer.
Wat ik vermoed is of een tijdelijke straling waardoor de sleutels geen contact maakten, of iets anders. Ik heb namelijk altijd de reservesleutel ook in de zak, en die was gisteren wellicht wat in de verdrukking geraakt zodat wellicht 2 sleutels tegelijk een signaal gaven waardoor het alarm op tilt sloeg.
Nou ja, het is weer opgelost. Nog steeds nog nooit de ANWB nodig gehad B)
Ga hierover morgen nog wel contact met de dealert opnemen mocht het een andere oorzaak hebben.
Bij nieuws maak ik hierover hier weer een melding.
Groet, Willem.

Tata-D2.

Bij de Disco heb ik het nooit geprobeerd (heb er maar 1sleutel bij), maar als de sleutels (afstandbedingen) van de 130 tegen elkaar aan hangen kun je erop wachten dat het klooien wordt om hem van alarm af te krijgen. Kennelijk zitten die sleutels elkaar dan in de weg of zo.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Terug naar “Techniek”