Lier op Disco 2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Frank Sanders

Re:Lier op Disco 2

Berichtdoor Frank Sanders » 03 Jun 2012, 12:59

Op mijn Discovery 2 heb ik een AFN lierbumper laten plaatsen in combinatie met een Lier van Haisen (12000 LBS). Over die lier ben ik minder te spreken maar dat terzijde :dry:

Deze lierbumper staat (naar mijn eigen menig) perfect op een Disco 2. De lier is niet overdreven in het zicht maar voor gebruik ook weer niet teveel weggewerkt. :)

Bij aanschaf wel getwijfeld over het vervangen van de voor veren maar uiteindelijk besloten om de standaard veren er gewoon onder te laten zitten. Zoals op de foto te zien is, gaat de Disco met deze combinatie niet teveel punten.

Groet,
Frank Sanders
Voor Land Rover liefhebbers uit Noord Nederland.: http://www.lrnn.nl

marko001

Berichtdoor marko001 » 04 Jun 2012, 00:16

Hallo,

Bedankt voor je berichtje, het valt inderdaad mee als ik het zo op de foto's ziet, nu nog gaan bedenken welke bumper en welke lier.

groetjes

Marco

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Jun 2012, 06:23

effect van extra gewicht telt niet alleen statisch (wat je op franks foto's ziet) maar ook dynamisch, met meer gewicht voorop zal de auto meer inveren bij kuilen en hobbels waardoor je eerder, en dus vaker op de bumpstops slaat
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Jun 2012, 09:39

Roger B. schrijft:
effect van extra gewicht telt niet alleen statisch (wat je op franks foto's ziet) maar ook dynamisch, met meer gewicht voorop zal de auto meer inveren bij kuilen en hobbels waardoor je eerder, en dus vaker op de bumpstops slaat

Juist, dat doorslaan doen de meeste onbeladen al en met een dikke lierbumper erop alleen maar meer. Andere/betere veren is zeker aan te raden. Verhogen zie ik het nut dan weer niet van in tenzij je grotere wielen wilt monteren.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Frank Sanders

Berichtdoor Frank Sanders » 05 Jun 2012, 00:09

Dat punt wilde ik er nog bij vermelden want theoretisch gezien ben ik het helemaal met je eens. En had ik het ook wel verwacht. Maar omdat we hier in de praktijk nog geen last mee hebben gehad lijkt dat wel mee te vallen.

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat wij de lier niet zo vaak voor extreme zaken gebruiken. Dus ben je van plan echt zwaar het terrein in te gaan kan het wellicht heel anders uit pakken......

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Jun 2012, 13:27

Frank Sanders schrijft:
Dat punt wilde ik er nog bij vermelden want theoretisch gezien ben ik het helemaal met je eens. En had ik het ook wel verwacht. Maar omdat we hier in de praktijk nog geen last mee hebben gehad lijkt dat wel mee te vallen.

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat wij de lier niet zo vaak voor extreme zaken gebruiken. Dus ben je van plan echt zwaar het terrein in te gaan kan het wellicht heel anders uit pakken......

niet zozeer bij gebruik van de lier frank, meer tijdens rijden....ook met de originele bumper en zonder lier klapte de mijn zeer regelmatig op de bumpstops bij drempels en kuilen die sneller dan stapvoets genomen werden, met gewicht voorop wordt dat alleen maar erger. stuggere schokdempers helpt hier ook wel een beetje tegen
gone

Frank Sanders

Berichtdoor Frank Sanders » 07 Jun 2012, 20:32

Roger B. schrijft:
Frank Sanders schrijft:

niet zozeer bij gebruik van de lier frank, meer tijdens rijden....ook met de originele bumper en zonder lier klapte de mijn zeer regelmatig op de bumpstops bij drempels en kuilen die sneller dan stapvoets genomen werden, met gewicht voorop wordt dat alleen maar erger. stuggere schokdempers helpt hier ook wel een beetje tegen

Nee daar heb ik dan geen last van. Ondanks dat ik nog steeds de originele veren er onder hebben zitten. Alleen in het terrein bij het los lieren van bijvoorbeeld een 110 die goed vast zit in de modder :woohoo: heeft hij de nijging om te gaan duiken. Maar zelfs dat is niet hinderlijk of levert een belemmering op :)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Jun 2012, 20:48

dat zul je met hd ook een deel houden, maardat is niet waarvoor je andere veren zou nemen
gone

Terug naar “Techniek”