Ik wil voor onze Defender uit 2003 nieuwe veren bestellen omdat hij achter afhangt. Waarschijnlijk door het zware reservewiel en de danktent en ladesyteem.
Nu ben ik op o.a. paddock aan het zoeken maar er zijn zoveel verschillende types. Heeft iemand van jullie hier misschien ervaringen mee. Wil een setje hebben waardoor de auto niet meer zo erg inzakt achter.
Advies veren achter 110 Td5
- JoostKenya
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re:Advies veren achter 110 Td5
Old Man Emu 755.
Die zijn niet heel veel stijver dan standaard (dus comfort blijft op pijl)
Maar die zijn wel een stukje langer en van goede kwaliteit.
Helaas niet bij Paddock te koop.
Die zijn niet heel veel stijver dan standaard (dus comfort blijft op pijl)
Maar die zijn wel een stukje langer en van goede kwaliteit.
Helaas niet bij Paddock te koop.
-
- Berichten: 10156
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Advies veren achter 110 Td5
als je altijd met al dat gewicht rijdt moet je gewoon een setje veren dat bedoeld is voor je extra gewicht nemen (dus als jij 150kg altijd in en op je auto hebt hangen, moet je veren kiezen die daar voor gemaakt zijn.
Overigens kun je overwegen niet altijd al dat gewicht mee te zeulen, dat scheelt ook in verbruik,
heb je fors variabel gewicht in de auto dan is luchtvering het meest ideaal en goede tweede lucht-hulpvering
Overigens kun je overwegen niet altijd al dat gewicht mee te zeulen, dat scheelt ook in verbruik,
heb je fors variabel gewicht in de auto dan is luchtvering het meest ideaal en goede tweede lucht-hulpvering
gone
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 Jan 2011, 19:12
Re: Advies veren achter 110 Td5
Zie dat de luchtvering wel eens iets kan zijn.
http://www.landreiziger.nl/2010/11/hulpluchtvering-airlift1000/
Enig idee of dit i.c.m. de standaard veren werkt?
http://www.landreiziger.nl/2010/11/hulpluchtvering-airlift1000/
Enig idee of dit i.c.m. de standaard veren werkt?
Re:Advies veren achter 110 Td5
Hoi cathelijne,
Je hebt een PB'tje
Je hebt een PB'tje
-
- Berichten: 7347
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Advies veren achter 110 Td5
Goedemorgen Cathelijne,
Als je eventjes een weegbrug zoekt (landbouwcoöperatie, oud papier-handel, ...).
En eens de voor en achteras weegt, dan weet je meer. Meten is weten.
De oude standardveren kunnen teveel belast worden en daarom doorhangen, de oude veren kunnen ook gewoon moe zijn en daarom niet terug op de oude hoogte komen. Dat scheelt nogal in de oplossingsrichting: in het eerste geval moet je hetzij naar het gewicht zelf kijken danwel naar (hulp)veren die meer willen dragen, in het eerste geval kan je met nieuwe (of new-take-off) veren al geholpen zijn.
Groeten MarcS
PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).
Als je eventjes een weegbrug zoekt (landbouwcoöperatie, oud papier-handel, ...).
En eens de voor en achteras weegt, dan weet je meer. Meten is weten.
De oude standardveren kunnen teveel belast worden en daarom doorhangen, de oude veren kunnen ook gewoon moe zijn en daarom niet terug op de oude hoogte komen. Dat scheelt nogal in de oplossingsrichting: in het eerste geval moet je hetzij naar het gewicht zelf kijken danwel naar (hulp)veren die meer willen dragen, in het eerste geval kan je met nieuwe (of new-take-off) veren al geholpen zijn.
Groeten MarcS
PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).
- Erik Peters
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re:Advies veren achter 110 Td5
Landmarcs schrijft:
Ik dacht dat met ingang van de Td5 (CSW) de self-leveling unit verdwenen is (dus vanaf 1998).
Groet,
Erik.
PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).
Ik dacht dat met ingang van de Td5 (CSW) de self-leveling unit verdwenen is (dus vanaf 1998).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
- Berichten: 7347
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Advies veren achter 110 Td5
Erik Peters schrijft:
Des te beter.
Blijft er de eigenaardigheid dat vlgs het "boekje" een 110 Td5 CSW een max. toegelaten totaalgewicht heeft dat 100 kg lager is als dat van een 110 Td5 HardTop -- zijn de veren van een CSW dan toch wat slapper ?
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).
Ik dacht dat met ingang van de Td5 (CSW) de self-leveling unit verdwenen is (dus vanaf 1998).
Groet, Erik.
Des te beter.
Blijft er de eigenaardigheid dat vlgs het "boekje" een 110 Td5 CSW een max. toegelaten totaalgewicht heeft dat 100 kg lager is als dat van een 110 Td5 HardTop -- zijn de veren van een CSW dan toch wat slapper ?
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten