Pagina 1 van 2

Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 28 Jun 2012, 20:50
door Cathelijne
Ik wil voor onze Defender uit 2003 nieuwe veren bestellen omdat hij achter afhangt. Waarschijnlijk door het zware reservewiel en de danktent en ladesyteem.

Nu ben ik op o.a. paddock aan het zoeken maar er zijn zoveel verschillende types. Heeft iemand van jullie hier misschien ervaringen mee. Wil een setje hebben waardoor de auto niet meer zo erg inzakt achter.

Re:Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 28 Jun 2012, 21:02
door JoostKenya
Old Man Emu 755.
Die zijn niet heel veel stijver dan standaard (dus comfort blijft op pijl)
Maar die zijn wel een stukje langer en van goede kwaliteit.

Helaas niet bij Paddock te koop.

Re: Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 28 Jun 2012, 21:04
door Roger B.
als je altijd met al dat gewicht rijdt moet je gewoon een setje veren dat bedoeld is voor je extra gewicht nemen (dus als jij 150kg altijd in en op je auto hebt hangen, moet je veren kiezen die daar voor gemaakt zijn.

Overigens kun je overwegen niet altijd al dat gewicht mee te zeulen, dat scheelt ook in verbruik,

heb je fors variabel gewicht in de auto dan is luchtvering het meest ideaal en goede tweede lucht-hulpvering

Re: Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 28 Jun 2012, 21:18
door Cathelijne
Zie dat de luchtvering wel eens iets kan zijn.

http://www.landreiziger.nl/2010/11/hulpluchtvering-airlift1000/

Enig idee of dit i.c.m. de standaard veren werkt?

Re: Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 28 Jun 2012, 21:25
door Roger B.
ja werkt met alle veren in principe

Re:Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 28 Jun 2012, 21:33
door mano
Hoi cathelijne,

Je hebt een PB'tje

Re:Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 28 Jun 2012, 22:18
door Roger B.
mag de rest van het forum niks leren van je bijdrage?

Re:Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 29 Jun 2012, 09:03
door Landmarcs
Goedemorgen Cathelijne,

Als je eventjes een weegbrug zoekt (landbouwcoöperatie, oud papier-handel, ...).
En eens de voor en achteras weegt, dan weet je meer. Meten is weten.

De oude standardveren kunnen teveel belast worden en daarom doorhangen, de oude veren kunnen ook gewoon moe zijn en daarom niet terug op de oude hoogte komen. Dat scheelt nogal in de oplossingsrichting: in het eerste geval moet je hetzij naar het gewicht zelf kijken danwel naar (hulp)veren die meer willen dragen, in het eerste geval kan je met nieuwe (of new-take-off) veren al geholpen zijn.

Groeten MarcS

PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).

Re:Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 29 Jun 2012, 13:42
door Erik Peters
Landmarcs schrijft:
PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).

Ik dacht dat met ingang van de Td5 (CSW) de self-leveling unit verdwenen is (dus vanaf 1998).

Groet,

Erik.

Re:Advies veren achter 110 Td5

Geplaatst: 29 Jun 2012, 16:37
door Landmarcs
Erik Peters schrijft:
Landmarcs schrijft:
PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).

Ik dacht dat met ingang van de Td5 (CSW) de self-leveling unit verdwenen is (dus vanaf 1998).

Groet, Erik.



Des te beter.

Blijft er de eigenaardigheid dat vlgs het "boekje" een 110 Td5 CSW een max. toegelaten totaalgewicht heeft dat 100 kg lager is als dat van een 110 Td5 HardTop -- zijn de veren van een CSW dan toch wat slapper ?

Groeten MarcS