welke tussenbak range rover?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
retep

Re:welke tussenbak range rover?

Berichtdoor retep » 18 Jul 2012, 13:25

@ rob, het is idd een 14D, maar zoals je in mijn vorige post kan lezen, zou ik er nu het liefst die zf automaat met bijbehorende tussenbak onder willen zetten.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jul 2012, 13:50

welke motor heb je en van welke motor komt deze ZF-combinatie.

of het feilloos past .....denk het niet maar moet wel kunnen
gone

Dixo

Berichtdoor Dixo » 18 Jul 2012, 14:57

retep schrijft:
Ik kan ergens een 4 traps ZF automaat kopen compleet met tussenbak. De vraag is, past dit
gewoon onder mijn RRC? Ik heb begrepen dat zo'n zf bak veel beter en soepeler is dan de ouwe
3traps 727 torque flight van crysler, klopt dat?

Komt de 4-traps ook achter een V8 vandaan? En uit welk bouwjaar? Uit bijvoorbeeld een Disco 2 of een P38 moet je 'm niet hebben bijvoorbeeld.

Chrysler 3-traps is sterker, maar is niet het meest efficiënte apparaat. ZF 4-traps is wat moderner. Pas te maken is het sowieso, zelf helaas geen ervaring met deze conversie dus wat er precies veranderd wordt kan ik je helaas niet vertellen.

Wat ik me bij de wissel van 3-traps naar 4-traps af zou vragen zou onder andere zijn of de automaatbak onder de versnellingsbaktunnel past, of de tussenbak op dezelfde plek blijft zitten of dat de aandrijfassen ook in lengte gaan veranderen. Of de motor op dezelfde plaats blijft, of verder naar voren komt.... Wie vult aan, en/of heeft ervaring met de conversie? ;)

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 18 Jul 2012, 18:58

Which vehicle it came from is irrelevant, serial numbers of both however are relevant if you want the correct parts to match it up to your RRC. You will have to change any or all of the following so be prepared. Front and Rear Propshafts, transmission tunnel, transmission shifter, centre console, shift cable, gearbox mountings, tussenbak mountings, handbrake linkage, torque converter, flex plate, starter motor, speedometer cable. This is not by any means a full and comprehensive list but with the serial numbers then a list of all parts is easier to compile.

Oh and it didn't come from a P38a ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

retep

Berichtdoor retep » 18 Jul 2012, 19:25

hmm...ik begrijp dat er nogal wat verschil in kan zitten, dus denk ik dat ik dan maar gewoon een andere tussenbak ga zoeken voor m'n huidige automaat. In elk geval toch bedankt voor de goede tips en adviezen.

Terug naar “Techniek”