Lekkage ....

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re:Lekkage ....

Berichtdoor RobStewart » 15 Jul 2012, 11:50

Still looks like it's coming from the dopje to me, the coolant flows around and out from the dopje.

.... oh and well done for getting the spruitstuk off without snapping the bolts :)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Lekkage ....

Berichtdoor Roger B. » 15 Jul 2012, 12:00

turbo weer aan de olieleidingen en en eventueel andere vloeistofvoerende leidingen weer monteren....dan kun je de motor wel starten (wel ff soundbarrier op je oren)
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re:Lekkage ....

Berichtdoor RobStewart » 15 Jul 2012, 12:09

Cathelijne wrote:
Nu wil ik testen of de plug echt lek is, maar neem aan dat ik de auto niet kan starten? Iemand een idee of er een andere manier is?


Well normally you would use pressure tester, but as I guess you don't have one then if you can find a dopje that fits the koelvloiestof reservoir and you can put a hole in the top of it and then get a bicycle pump on a hoe attached to this and then pump up the cooling system, you actually only need about 1 - 1.5 bar to find any leak. This way you don't need to turn over the engine.

Something along the lines of this is what I mean

http://www.landroverclubholland.nl/index.php/techniek/34-remmen/34-remmen-ontluchten

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Cathelijne
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 Jan 2011, 19:12

Re:Lekkage ....

Berichtdoor Cathelijne » 15 Jul 2012, 16:05

Hi!

we hebben het probleem gevonden (met de methode hierboven, alleen dan iets anders: we hadden een oude dop voor het koelvloeistoftankje, dat aangepast met een luchtventiel en daar de compressor op)!

De foto van de zelfbouw installatie :-) :


Zie het filmpje hier (wel op zijn kop, sorry :) ), je ziet de vloeistof lopen ...:
Lekkage

We kunnen nu dus alles bestellen en maken!

Hardstikke bedankt iedereen! Na reparatie kunnen we dus weer emt een gerust hart onderweg :)

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re:Lekkage ....

Berichtdoor RobStewart » 15 Jul 2012, 16:13

Well done finding it. Very obvious where it's coming from. Make sure you thoroughly clean the hole before you put the new dopje in, you can either put a small amount of Loctite on the threads or a single wrap of PTFE tape before you put the new one back in.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Cathelijne
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 Jan 2011, 19:12

Re:Lekkage ....

Berichtdoor Cathelijne » 15 Jul 2012, 17:02

PFTE zal niet zo goed tegen de wamte kunne ofwel?

Zal wel speciale Loctite moeten zijn. Iemand toevallig ervaring hiermee?

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Lekkage ....

Berichtdoor Roger B. » 15 Jul 2012, 17:11

PTFE is teflon, dat zit ook in je braadpan.......die 140 graden van je koelsysteem is geen probleem
gone

Gebruikersavatar
Ray vd Velden
Berichten: 794
Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
Locatie: Millingen aan de Rijn

Re:Lekkage ....

Berichtdoor Ray vd Velden » 15 Jul 2012, 17:22

Roger B. schrijft:
PTFE is teflon, dat zit ook in je braadpan.......die 140 graden van je koelsysteem is geen probleem


teflon is teflon en PTFE is wat er op lijkt maar maakt het nog steeds geen Teflon. :blink:
Maar zoals Roger zegt kan het die warmte wel hebben. B)
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re:Lekkage ....

Berichtdoor RobStewart » 15 Jul 2012, 17:35

Cathelijne wrote:
Zal wel speciale Loctite moeten zijn. Iemand toevallig ervaring hiermee?


242 Blue will do.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1723
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re:Lekkage ....

Berichtdoor VeeTee » 15 Jul 2012, 18:40

Highlander schrijft:
Roger B. schrijft:
PTFE is teflon, dat zit ook in je braadpan.......die 140 graden van je koelsysteem is geen probleem


teflon is teflon en PTFE is wat er op lijkt maar maakt het nog steeds geen Teflon. :blink:
Maar zoals Roger zegt kan het die warmte wel hebben. B)


Het is juist andersom, Teflon is PTFE... ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten