fout toerental weergave na vv dynamo

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bert Spronk

fout toerental weergave na vv dynamo

Berichtdoor Bert Spronk » 29 Aug 2012, 19:13

Na 362dzd km heeft dan nu de dynamo het opgegeven eerst bij stationair een rood accu lampje en daarna bij steeds hogere toerentallen dus dynamo versleten.
Nu heb ik er een nieuwe opgezet maar het valt me op dat de toerenteller nu te weinig aangeeft , dit bazeer ik op het gegevn dat de wagen normaal boven de 2000toeren honderd kmh rijdt nu is dit hooguit 1500 toeren.
Wat gaat er mis de nieuwe dynamo heeft zelfde amp en aansluitingen als de oude.

Landmarcs

Re:fout toerental weergave na vv dynamo

Berichtdoor Landmarcs » 29 Aug 2012, 20:08

Bert Spronk schrijft:
Na 362dzd km heeft dan nu de dynamo het opgegeven eerst bij stationair een rood accu lampje en daarna bij steeds hogere toerentallen dus dynamo versleten.
Nu heb ik er een nieuwe opgezet maar het valt me op dat de toerenteller nu te weinig aangeeft , dit bazeer ik op het gegevn dat de wagen normaal boven de 2000toeren honderd kmh rijdt nu is dit hooguit 1500 toeren.
Wat gaat er mis de nieuwe dynamo heeft zelfde amp en aansluitingen als de oude.

Is de poelie op de dynamo van dezelfde maat ?

Groeten MarcS

Bert Spronk

Berichtdoor Bert Spronk » 29 Aug 2012, 20:27

Gedver stom helemaal niet meer aangedacht kreng is groter dan de oude ,oude is 5 cm doorsnee nieuwe is 7 cm doorsnee , geeft dus verschil in omwentelingen , handig had wel netjes grotere snaar gemonteerd. is hier een simpele oplossing vorr of moet de kleinere poelie erop geklooid worden , wordt leuk om ding vast en los te klooien :unsure: :unsure:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Aug 2012, 21:11

nee, moet juiste pulley op...

met luchtsleutel krijg je die wel los, anders vaak inbus in as
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Aug 2012, 21:39

Bert Spronk schrijft:
Gedver stom helemaal niet meer aangedacht kreng is groter dan de oude ,oude is 5 cm doorsnee nieuwe is 7 cm doorsnee , geeft dus verschil in omwentelingen , handig had wel netjes grotere snaar gemonteerd. is hier een simpele oplossing vorr of moet de kleinere poelie erop geklooid worden , wordt leuk om ding vast en los te klooien :unsure: :unsure:

Tja ... 5 / 7 x 2000 = 1428,57. De dynamo draait dus ongeveer een kwart trager, begint dus ook pas bij hogere toeren goed op te pakken (beter dat je er nu achter komt als hartje winter steeds raadselachtige lege accu's te hebben).

Groeten MarcS

Bert Spronk

Berichtdoor Bert Spronk » 01 Sep 2012, 15:59

Zo net even de oude bij DMJ de dynamo en startmotoren reviseur hier in het ridderkerkse gebracht ,ze gaan kijken of ie te reviseren is en anders zetten ze de oude poelie even om op de nieuwe dynamo , heb normaal toch altijd zo'n ding op voorraad voor de disco.

Terug naar “Techniek”