Binnenverlichting RRC gaat niet meer uit

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
SanderTD4

Re: Binnenverlichting RRC gaat niet meer uit

Berichtdoor SanderTD4 » 26 Feb 2013, 17:36

Zit er niet toevallig een achteraf ingebouwd alarm in waardoor ze ook de motorkapscakelaar met de deurschakelaars hebben doorverbonden?
SanderTD4

http://www.otototaal.com

109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi

Mark G

Berichtdoor Mark G » 27 Feb 2013, 09:17

Ik heb wel alarm en startonderbreker erop zitten, echter de schakelaar onder de motorkap is er niet. De draad onder de parafaan is netjes geisoleerd. Of de het alarm origineel is weet ik niet, de historie van mijn RR gaat niet verder dan de dag dat ik hem kocht.
Ik heb nog niet de moeite genomen om uitgebreid te meten. Het moet allemaal buiten gebeuren. En om een beetje gericht te meten is het wel handig om te weten op welke plek je in de auto moet zijn. Juist om niet lukraak aan het lostrekken te gaan.

retep

Berichtdoor retep » 27 Feb 2013, 10:58

Mark G schreef:Ik heb wel alarm en startonderbreker erop zitten, echter de schakelaar onder de motorkap is er niet. De draad onder de parafaan is netjes geisoleerd. Of de het alarm origineel is weet ik niet, de historie van mijn RR gaat niet verder dan de dag dat ik hem kocht.
Ik heb nog niet de moeite genomen om uitgebreid te meten. Het moet allemaal buiten gebeuren. En om een beetje gericht te meten is het wel handig om te weten op welke plek je in de auto moet zijn. Juist om niet lukraak aan het lostrekken te gaan.

Er moet toch ergens een timer zitten, want de binnenverlichting blijft altijd nog even branden als je de deur dicht hebt, dus wie weet is dat wel defect.

Loorider

Berichtdoor Loorider » 03 Jan 2014, 22:12

Hoi Mark; heb je het problem al kunnen verhelpen? Ik heb bijna hetzelfde met mijn 1986 rrc! De binnenverlichting ging plotseling branden onder het rijden. Lampjes uit de armatuurtjes gehaald om de accu niet leeg te laten lopen. Na een paar dagen geprobeerd ze terug te zetten en toen bleven ze weer uit. Na een tijdje bleven ze weer branden nadat de deur dicht was. Net zoals bij jou gaan de lampjes in de deur wel uit, dus kortsluiting naar de massa kun je uitsluiten. De schakelaartjes in de deur zijn het dus ook niet, anders bleven de deurlampjes ook branden. Het kan dus het tijdrelais zijn dat blijft hangen, of het is de schakelaar van de binnenverlichting. Nu heb ik het relais ook nog niet kunnen vinden; jij wel?

groeten Gerrie van der Loo

Terug naar “Techniek”