bodemplaat

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
willem de kort

Re: bodemplaat

Berichtdoor willem de kort » 27 Feb 2013, 21:47

Thanx, volgens mij is mijn auto ook nieuw in duitsland gekocht en vervolgens na enkele jaren naar nederland verhuisd.......

Maar goed bij mij gaat die plaat er zeker onderuit..........

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Feb 2013, 00:49

willem de kort schreef:Thanx, volgens mij is mijn auto ook nieuw in duitsland gekocht en vervolgens na enkele jaren naar nederland verhuisd.......

Maar goed bij mij gaat die plaat er zeker onderuit..........

Bij mijn 110 Station zitten ze er (na 14 jaar) nog steeds onder. Heb wel eens een stukje zonder gereden maar dat geeft duidelijk méér lawaai.
Het is iets meer werk tijdens een servicebeurt, maar dat heb ik er wel voor over. De achterste is makkelijk te verwijderen (5 boutjes) en voor de voorste moet je de auto (voor) uit de veren krikken en dan op een bepaalde manier er onderweg draaien (en dat kan echt zonder je handen te beschadigen Rob).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 28 Feb 2013, 12:09

Ik heb laatst de restanten van zo'n plaat in m'n handen gehad, was onder een defender uitgevallen bij spelen in zeer licht terrein (opkikkerdag). Lijkt niet gemaakt om lang te blijven zitten, op de mijne heeft ie er in mijn tijd niet opgezeten.
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

retep

Berichtdoor retep » 28 Feb 2013, 12:10

Roger B. schreef:dat foam is voorzien van een plastik folie en dient ter voorkoming van weerkaatsen van motorgeluiden op het harde kunststof. die folie verweert en dan zuigt de foam gerust olie (edit, zie dat rob me voor was)

Wij haalden ze bij voertuigen die in NL geregistreerd werden bij de 0-beurt er gelijk onderuit om troep en ergernis bij later onderhoud te voorkomen. Bij duitse klanten bleven ze wel zitten om TUV problemen voor te zijn.

olie opvangen .....dat waait er op de snelweg evengoed onder vandaan

verder blijft er in het terrein een bult zooi op liggen

ik zie olielekkages als pure recycling, want olie komt uit de grond, en door te lekken gaat het weer de grond terug in, dus waar die
millieuridders hun eigen druk om maken is me een raadsel. Millieu, millieu, wat nou millieu? Ik kom uit een voortreffelijk millieu! :mrgreen:

Mark G

Berichtdoor Mark G » 01 Mar 2013, 12:02

de milieuridders in Zutphen denken daar anders over, als je daar olie aan het milieu teruggeeft vragen ze daar toch een vergoeding van 300 euries voor :x

willem de kort

Berichtdoor willem de kort » 02 Mar 2013, 17:37

Hierbij de bodemplaat(in stukken), zie topic krik...........
Bijlagen
IMG_3511 forum.jpg
IMG_3510 forum.jpg

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 02 Mar 2013, 18:01

Well done Willem, might be a bit difficult to put it back on tho ;)

Erik Peters schreef:.... en dan op een bepaalde manier er onderweg draaien (en dat kan echt zonder je handen te beschadigen Rob).

... within the 12 minute time allowance Erik, which includes driving the vehicle in and jacking it up, I'm impressed :shock:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Mar 2013, 18:15

also die flatratetijden ooit reeel waren ?

overigens heb ik ook nog nooit mijn handen noemenswaardig beschadigd aan die kappen... maar ja, we haalde ze doorgaans ook maar één keer er onderuit per auto..

alleen niet bij die k#tduitsers waarbij ze daarna ook nogeens 9 van de 10 terug kwamen en dan onder de dinitrol of mike sanders zaten
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 02 Mar 2013, 18:25

Roger B. schreef:also die flatratetijden ooit reeel waren ?

Hmmm, Roger, surprising as it may seem, we have no choice but to work to the times. If we go over by even a small amount we get hell from our Receptionist :evil: :twisted: :twisted: :twisted: It always amazes me how my friends at other Dealerships manage to get away with not working to the times.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Mar 2013, 20:13

sommige van die tijden zijn gewoon niet op een normale manier haalbaar... wat heb je liever? haastwerk met kans op fouten omdat het binnen de flatrate MOET, of gewoon goed doorwerken, dan maar iets er overheen, maar wel met minder kans op fouten?
gone

Terug naar “Techniek”