Pistons remklauw

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke

Re: Pistons remklauw

Berichtdoor Luke » 06 Apr 2013, 18:07

Of, nav je beschrijving hoe het eea erin is gegaan...een vastzittende remklauw (zuiger) :P
Zuiger schuren maakt het probleem op termijn alleen maar groter ipv kleiner

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

edwinhout

Berichtdoor edwinhout » 07 Apr 2013, 13:26

Nou de piston gaat wel heen en weer zonder blok. Eenvoudig ook nog.
Maar doordat er een roestrand is onstaan ging hij niet ver genoeg terug om een nieuw blok te ontvangen.
Dat hebben we nu even opgelost door e.a. beetje "bij te werken.
Het ging ook maar om een paar mm.
Van de zomer gaan we er eens goed voor zitten om beide klauwen te reviseren of uit te wisselen voor een revisiedeel.
Dan gaan er ook meteen nieuwe schijven en blokken onder met nieuwe remleidingen.
Voor nu was het echter ECHT nodig ivm ijzer op ijzer !

Maar ik begrijp je helemaal Luke ! Ik hoop alleen dat we met de revisie sneller zijn dan de spreekwoordelijke "op termijn". :-)
Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005

Luke

Berichtdoor Luke » 07 Apr 2013, 14:41

Hoi Edwin,

Was niet lullig bedoeld hoor, dus begrijp me niet verkeerd.
Wat ik aan probeerde te geven, en volgens mij las ik het ook al eerder hier ergens, is dat wanneer je eraan gaat schuren om de roest er NU af te hebben zodat je het probleem nu op kan lossen, je er van uit moet gaan dat het probleem juist omdat je eraan geschuurd hebt weer extra snel terug gaat komen, immers het chroomlaagje is grotendeesl weggeschuurd of beschadigd nu waardoor de zuiger weer sneller gaat roesten.

Luke

Goed om te horen dat het probleem vooralsnog even uit de wereld is, maar blijf wel alert op olielekkages die nu ook makkelijker kunnen ontstaan bij de zuigertjes / dichtingen
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

edwinhout

Berichtdoor edwinhout » 07 Apr 2013, 15:16

Ha Luke,

Geen probleem hoor ! :-).
Wilde enkel ook duidelijk maken dat dit een tijdelijke oplossing betreft.
De pistons waren m.i. zowieso aan vervanging toe.

Bewijs is geleverd dat een auto met een lage km stand die veel heeft stil gestaan ook zo zijn nukken kan hebben !
Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005

Luke

Berichtdoor Luke » 07 Apr 2013, 15:59

Edwin,

Wij zeggen hier dat stistaan erger voor een defender is als in het terrein ermee rijden, maar nu hebben we hier wel een behoorlijk extreem klimaat, maar de stelregel zal voor Nederland toch ook wel op gaan in meer of mindere mate.

Luke

Terug naar “Techniek”