slecht starten Defender TD5 **OPGELOST (HOOP IK)**

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger

Re: slecht starten Defender TD5

Berichtdoor Roger » 28 Mar 2013, 00:34

Aaah.

Had ik gezien inderdaad.

Maar te snel gelezen, las error, dus dacht slecht gecopieerd en geplakt.
:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4 (binnenkort verleden tijd)
D2 2004 handbak binnenkort nieuw in de winkel. :D

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 28 Mar 2013, 06:58

Roger schreef:Is er een beschrijving voorhanden hoe deze brandplaatjes en ringen te vervangen (Rob??)

Shy Bairns get no cake :lol:

12.29.19.01 _Cilinderkop - reviseren_171.pdf
(323.1 KiB) 212 keer gedownload

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger

Berichtdoor Roger » 28 Mar 2013, 09:05

Dat ziet er eenvoudig uit...... :cry:

Moet de nokkenas eruit begrijp ik??

En ongeveer 300 special tools nodig?.

Grrrr.

Dacht klein simpel klusje, maar helaas.

En de boutjes die de injectoren vastzetten moeten worden vervangen zie ik.?

Tips wellicht?
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4 (binnenkort verleden tijd)
D2 2004 handbak binnenkort nieuw in de winkel. :D

trix G4

Re: slecht starten Defender TD5 OPGELOST ?

Berichtdoor trix G4 » 24 Apr 2013, 14:45

Hallo...het probleem van slecht starten is (waarschijnlijk) verholpen.
Wegens tijdgebrek was ik er mee blijven doorrijden tot hij vorige week absoluut NIET meer wou starten.

Naar Nijkerk gebracht en ze hebben hem in de verloren uurtjes uitgelezen,getest etc.

Pomp gaaf voldoende druk (4 bar) en retour 1 bar. Aangezien de kleppendekselpakking toch al lekte hebben ze deze vervangen en uit voorzorg gelijk de kabelboom
vernieuwd (kan nooit kwaad). Drukregelaar lekte en hebben ze vervangen. Probleem was toen nog niet helemaal verholpen. Nu blijken er in de dieselleiding bij het
filterhuis ook nog klepjes in te zitten. Waarschijnlijk was deze retourklep het probleem !!! Hierdoor zoog er lucht de dieselleiding in.

Ik heb hem net weer opgehaald en start inderdaad weer redelijk goed.
Mocht ik komende dagen toch nog niet geheel tevreden zijn gaan ze de brandstofplaatsjes vervangen (dat is dan het enigste wat nog kapot zou kunnen zijn)

Ik hou jullie op de hoogte
Groet'
Frank

trix G4

Re: slecht starten Defender TD5 **STEEDS ERGER !!**

Berichtdoor trix G4 » 25 Apr 2013, 08:56

Hmmm.. gaat toch niet zo goed :evil:

Vanochtend gestart. Motor sloeg gelijk aan ...maar ook weer gelijk af !!!!

2e poging....startmotor draaide niet rond !. Wel geklik onder de bijrijdersstoel maar de starter deed niks.
Na 10 x proberen draaide deze weer rond. Motor sloeg aan maar moest wel een beetje gas geven om hem aan de praat te houden.

Bij warme motor....geen enkel probleem. Zelfs de startmotor draait dan gelijk rond !!

Word er een beetje ziek van ! Auto 1 week in de garage geweest, rekening van ruim 1200 euro .....en welliswaar een verbetering maar nog steeds niet waardeloos :twisted:
Ik ben voor mijn werk aghankelijk van mijn auto.....
Om gek van te worden

Groet
Frankie

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Apr 2013, 09:20

Goedemorgen Frankie,

Dit klinkt als een accu-probleem (of een contact-probleem), wellicht samen met iets anders zoals een lucht in de brandstof-leidingen en/of brandstofpomp probleem.

Als de boordspanning te laag is (hetzij de accu zelf danwel de accu-klemmen niet goed vast zitten of de massa-kabel niet goed vast zit) dan hoor je alleen klapperende relais en eventueel wat verwarde lichtjes. In de ECU zit een controle op de accu-spanning is die te laag dan wil de motor sowieso niet aanslaan, zelfs al draait de startmotor wel. Dus bij een te lage boordspanning kan je de auto ook niet aantrekken.

Als de auto warm is dan is de accu waarschijnlijk ook weer wat bijgeladen (en is eventuele lucht uit het brandstof circuit, en slaat de motor sowieso makkelijker aan) dus dan gaat het vanzelf beter.

Meet dus de boordspanning en de accu-spanning op de polen eens bij een koude start, dan weet je direct of er een verborgen overgangsweerstand is.

Groeten MarcS

piet_g

Berichtdoor piet_g » 25 Apr 2013, 09:41

dat klikken, is dat alleen maar een klik als je je sleutel omdraaid, of ook echt het geklikker waar marc het over heeft.

Ik weet dat we met onze startmotor ook problemen hadden.. en dat bleek te zijn omdat de startmotor vuil was en de koolborstels vast zaten, dus slecht contact maakten..

de accu's waren goed namelijk en nu na schoonmaken werkt alles weer goed.

Maar goed, daarmee kan ik niet het gelijk afslaan verklaren. Weet je trouwens zeker dat je gloeipluggen werken? want als onze blok koud is (ok het is een stuk ouder) dan moet ik voldoende gloeien om de diesel snel warm te krijgen (en soms wat gas geven :P). bij een warm blok heb ik daar uiteraard ook geen last van.. zelfs niet als ik na een halve minuut lopen nog een keer start (dus de accu is dan nog niet vol)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Apr 2013, 09:42

Gloeien bij een Td5? :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

piet_g

Berichtdoor piet_g » 25 Apr 2013, 09:48

das een diesel toch? :P
gok dat het een snelgloeier moet zijn dan.. of sla ik nu echt de plank helemaal mis? :P
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Apr 2013, 10:05

piet_g schreef:das een diesel toch? :P
gok dat het een snelgloeier moet zijn dan.. of sla ik nu echt de plank helemaal mis? :P

Een Td5 heeft weliswaar 4 gloeispiralen, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Een Td5 start gewoon meteen. Dus als je moet gloeien is er al iets mis.

Bij Frank lijkt het een combinatie van ergens lucht pakken, het afslaan, en een versleten startmotor of te weinig spanning, het klapperen.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Terug naar “Techniek”