erg zwaar schakelen. Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ahvroom
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 Jul 2007, 18:42
Locatie: Amsterdam

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor ahvroom » 31 Mar 2013, 17:19

je kan ook nu je remblokjes vervangen


Deze is heel geestig. 2 weken geleden, samen met een technische vriend en mijn zoon, hebben we de remblokken voor en de remschijven voor vervangen. Tevens de rem-calipers gereviseerd.
Een leuk klusje in min-3 graden op straat. In totaal 3 dagen mee bezig geweest.
Alles dat mis kon gaan ging ook mist. Denk aan zaken als afgescheurde kriksteunen en het bijna niet kunnen sourcen van een dopsleuteltje maatje 52.

Als iemand (in de regio Amsterdam) deze dopsleutel wilt lenen, laat maar weten.

grtn
Alexander
Range Rover 4.6 HSE. Heel mooi, motor naar de $><#%^~*

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor Roger B. » 31 Mar 2013, 19:16

tja, goed gereedschap voor je begint is wel zo makkelijk

kriksteun afgescheurd?? hoe krijg je dat voor elkaar?? stond ie vastgevroren in een halve meter ijs ofzo?
gone

ahvroom
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 Jul 2007, 18:42
Locatie: Amsterdam

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor ahvroom » 01 Apr 2013, 11:28

hahahaha, nee; niets zo spannend.

Ik heb een voorbumper met een lier in op. Onder die voorbumper zitten de buizen voor de krik in te doen. Die zijn er beide afgescheurd.

Tevens heb ik te vroeg gejuigd. Schakelen is nog steeds slecht. Ik vrees dat hij deze week naar de dealer gaat voor diagnose and repair :(
Range Rover 4.6 HSE. Heel mooi, motor naar de $><#%^~*

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor Roger B. » 01 Apr 2013, 11:34

ook het afscheuren van die steunpunten van de bumper is niet normaal hoor
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6276
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2013, 12:53

Roger B. schreef:ook het afscheuren van die steunpunten van de bumper is niet normaal hoor


Jawel hoor. Al vaker meegemaakt met een TerraFirma bumper en een paar keer met die Paddock-crap. :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor Roger B. » 01 Apr 2013, 14:29

crap, net wat je zegt....
gone

ahvroom
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 Jul 2007, 18:42
Locatie: Amsterdam

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor ahvroom » 01 Apr 2013, 21:46

okay, laatste update.

mijn technische vriend heeft via een van die cylinders (diegene met de ontluchting nipple) het systeem onlucht.
en ja hoor. Alles is nu weer helemaal okay.

Er is natuurlijk nog geen verklaring waarom er lucht in is gekomen. Beide cylinders zien er schoon en droog uit.
Iemand hier een suggestie voor?
Range Rover 4.6 HSE. Heel mooi, motor naar de $><#%^~*

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor Roger B. » 01 Apr 2013, 22:10

komt weer terug want een van beide cilinders is lek
gone

Landmarcs
Berichten: 7109
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor Landmarcs » 01 Apr 2013, 22:33

Roger B. schreef:komt weer terug want een van beide cilinders is lek


Neem een blikje Dot 3 of 4 mee en een oud plastic film-busje oid om de vloeistof makkelijk zonder morsen bij te vullen.
Het kan zo zijn dat het harder als leuk lekt, het kan ook slechts heel weinig lekken, en als je in dit laatste geval nooit het niveau hebt gechecked dan is de lucht er wellicht ingekomen wegens te weinig vloeistof.
Het voorraad-busje op de koppelingscylinder is maar klein dus als het lekt dan merk je vanzelf dat je vaker moet bijvullen, en dan is vlot de vervanging inplannen verstanding. Zakt het niveau erg langzaam dan is vervanging waarschijnlijk minder acuut.

Groeten MarcS

ahvroom
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 Jul 2007, 18:42
Locatie: Amsterdam

Re: erg zwaar schakelen. Defender

Berichtdoor ahvroom » 01 Apr 2013, 22:44

We gaan in ieder geval van de week alle olie in het koppelings systeem verversen. Het zag er vanmiddag kompleet zwart uit. Lang niet naar omgekeken inderdaad.
En ja, dan maar wat regelmatiger het nivea controleren. Als het reservoir leegloopt, dan zal er jnderdaan een lek zitten.

Heren, dank voor het meedenken
Range Rover 4.6 HSE. Heel mooi, motor naar de $><#%^~*


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten