Sorry

Rob
RobStewart schreef:Luke schreef:Edward die van jouw is niet meer in de handel vrees ik, kan hem niet meer vinden althans, en zie zo snel ook niet welke de vervangende dan zou moeten zijn, maar we zoeken door
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8578 ... der-MXS-50 is the closest to Edwards
Rob
Landmarcs schreef:Ik heb zelf geen C-Tek, maar ik las al eens iets over de bezwaren van een "te intelligente" lader: Het niet willen laden als de resterende klemspanning te laag was, en/of het niet uit zichzelf opstarten als er een stroom-onderbreking was.
Erik Peters schreef:Een lampje aansluiten tussen de polen tijdens laden....
Roger B. schreef:soms (wellicht zelfs vaak) gaat zo'n lader pas laden als ie aan zijn klemmen spanning meet (dus als er een accu met nog een bepaalde klemspanning aangesloten wordt)
in zo'n geval werkt dat lampje niet
RobStewart schreef:Aren't there enough foreigners working here without employing more in menial tasks ?
Landmarcs schreef:Roger B. schreef:soms (wellicht zelfs vaak) gaat zo'n lader pas laden als ie aan zijn klemmen spanning meet (dus als er een accu met nog een bepaalde klemspanning aangesloten wordt)
in zo'n geval werkt dat lampje niet
Precies, dat bedoel ik met "liever niet te slim".
Ik kon in ieder geval mijn half slimme lader foppen* door er een 12V oplaadbare LED-looplamp op aan te sluiten ... daarna had ik gewoon een stabiele 12V bron toen ik een 220V adapter vergeten was en wel een 12V adapter bij me had voor het opladen van mijn camera-accu's (waarmee het toch weer een accu-verhaal wordt).
* mijn half-slimme druppellaar heeft geen minimale klemspanning nodig, maar ik vertrouwde z'n slimme laad-programma niet zonder een soort van vaste "ballast", vooral omdat ik niet weet wat de camera-accu-lader precies doet.
Groeten MarcS
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten