lek stuurpomp

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
retep

lek stuurpomp

Berichtdoor retep » 19 Apr 2013, 19:18

Mijn stuurpomp van mijn 86' rrc lekt, alleen kan ik niet goed zien waar. Ik heb de dikke slang die nar het potje gaat al vervangen voor een
nieuw exemplaar, maar het blijft er lekken, dus heb ik even de dikke moer losgehaalt waar de drukleiding in geschroeft zit,
en daar zit dus een rubber ringetje onder het draadeind, maar moet er dan geen 2e rubber ringetje zitten in de groef
zoals op de foto aangegeven word? Bij de dealer wisten ze het niet, want dat staat niet op tekening, en hebben ze nog nooit
een pomp open gehad, laat staan alleen het rubber ringetje vervangen, en dat volgens hen ook niet los te koop is.
Dus wie weet of er in die groef ook een ringetje moet zitten waadoor de moer ook op de behuizing afdicht?
Afbeelding
Bijlagen
moer stuurbekrachtiging.jpg

retep

Re: lek stuurpomp

Berichtdoor retep » 20 Apr 2013, 12:19

Zohee, meer dan 30 keer bekeken en niemand die een antwoord heeft op deze simplele vraag?

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 20 Apr 2013, 17:22

goed teken toch dat niemand het weet !!
(is het een goede pomp ;) )
En......sommige mensen kijken wel maar weten simpel weg geen antwoord, dus rustig aan maar hoor :roll:

Lijkt mij dat er een koperen platte ring op hoort... Ik zou zeggen probeer het eens en kijken of de lek overgaat

retep

Berichtdoor retep » 20 Apr 2013, 18:23

trix G4 schreef:goed teken toch dat niemand het weet !!
(is het een goede pomp ;) )
En......sommige mensen kijken wel maar weten simpel weg geen antwoord, dus rustig aan maar hoor :roll:

Lijkt mij dat er een koperen platte ring op hoort... Ik zou zeggen probeer het eens en kijken of de lek overgaat

Ik ben rustig hoor, ik sta er alleen van te kijken dat men op zo'n simpel ding geen antwoord weet.
Verder geeft de pijl op de 2e foto een groef aan, wat een beetje moeilijk te zien is, en daar past dan geen koperen ring
in, dus leek het mij dat daar dan een rubber ring in moet zitten. Ik heb er dus een rubber ringetje dat eigelijk te dik is in gestopt,
en tot nu toe zie ik niks meer lekken, maar dat heb ik dus nog niet uitvoerig getest.

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 20 Apr 2013, 19:30

Gewoon afwachten of het nu niet meer gaat lekken. Je hebt ook koperen dingen die bol zijn. Misschien dat proberen.

En denk dat veel mensen het topic openen omdat er niet in de titel staat om wat voor een landrover het gaat.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

retep

Berichtdoor retep » 20 Apr 2013, 19:44

arjan_de_jong schreef:Gewoon afwachten of het nu niet meer gaat lekken. Je hebt ook koperen dingen die bol zijn. Misschien dat proberen.

En denk dat veel mensen het topic openen omdat er niet in de titel staat om wat voor een landrover het gaat.

Het is moeilijk op de foto te zien, maar er zit een groef in de moer, en dat lijkt me ongeschikt voor een koperen ring.
Maakt verder ook niet uit, want de vraag is of daar uberhaupt een afdichtingsring moet zitten, that's all. ;)
en die pomp zit ook op landrovers, dus is het niet zo relevant om er bij te zetten om welke auto het gaat,
en staan er foto's bij, zodat men meteen weet over welk type pomp het gaat.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 20 Apr 2013, 19:50

retep schreef:[Ik ben rustig hoor, ik sta er alleen van te kijken dat men op zo'n simpel ding geen antwoord weet

I wish it were as simple as that, would make my life easier undoubtedly, however the unit is supplied by Eaton Horbourn and is sealed by them. They did provide a seal kit for it (STC1633) but they didn't include the high pressure connection on the pump body as no-one has any need to remove it. Oh and for information there is only the rubber ring that you see in the picture, there is nothing in the groove even on the new ones.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

retep

Berichtdoor retep » 20 Apr 2013, 20:29

RobStewart schreef:
retep schreef:[Ik ben rustig hoor, ik sta er alleen van te kijken dat men op zo'n simpel ding geen antwoord weet

I wish it were as simple as that, would make my life easier undoubtedly, however the unit is supplied by Eaton Horbourn and is sealed by them. They did provide a seal kit for it (STC1633) but they didn't include the high pressure connection on the pump body as no-one has any need to remove it. Oh and for information there is only the rubber ring that you see in the picture, there is nothing in the groove even on the new ones.

Rob

Dus geen afdichting. Bedankt rob. Afbeelding

Franc

Berichtdoor Franc » 22 Apr 2013, 22:22

Misschien heb je hier nog wat aan: http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=55269
Is net een iets ander type pomp, maar vrijwel vergelijkbaar,mocht je inderdaad met die seal kit aan de gang willen.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

retep

Berichtdoor retep » 23 Apr 2013, 19:46

Franc schreef:Misschien heb je hier nog wat aan: http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=55269
Is net een iets ander type pomp, maar vrijwel vergelijkbaar,mocht je inderdaad met die seal kit aan de gang willen.

Groeten,
Franc.

die seal kit die Rob linkte, kan ik nergens vinden en lijkt het er op dat dat ook voor een ander type pomp is als de mijne.
Verder zie ik in je link dat de behuizing dus geheel gevuld moet zijn met olie, dus dan zou je denken dat de moer die er bij mij aan
de zijkant opzit niet alleen op het reeds aanwezige rubber ringetje af moet dichten, maar toch ook tussen de moer en behuizing.
Ik heb er in elk geval nu wel een rubber ringetje tussen zitten, en het lekken is over.
Als er geen ring zou hoeven zitten, dan zou hetgeen in de pomp geschoven word en voor het gat komt waar je dus die moer weer indraait,
dan iets aan de binnenkant moeten hebben dat dan afdicht doordat de moer dat binnenwerk tegen de behuizing trekt, want anders kan
het toch nooit lekdicht zijn?

Terug naar “Techniek”