diesellekkage

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
defenderdefender

diesellekkage

Berichtdoor defenderdefender » 21 Jun 2013, 09:14

hallo,

bij mijn defender (130, 2006) is een lekkage van diesel rechts achter bij de kop, probeer een foto bij te voegen.
bij een soort drukregel-klepje. weet iemand het onderdeelnummer van dit ding en of het geheel vervangen moet worden of dat er een nieuw mebraam/pakkking o.i.d. in kan?
Bijlagen
19-6-2013 004_Converted.JPG

Bert Spronk

Re: diesellekkage

Berichtdoor Bert Spronk » 21 Jun 2013, 09:22

Ik ken het onderdeel nr helaas niet maar het is idd dat blokje cq regel klepje ,komt helaas vaker voor bij de td5 je kunt ze zo bestellen bij paddocks of budget parts .
Het vervangen is even priegelen maar heel goed zelf te doen.

defenderdefender

Berichtdoor defenderdefender » 21 Jun 2013, 09:25

thanx,

dat geeft de burger moed.

gr. onno

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 21 Jun 2013, 09:34

Dat ding is je "FPR" fuel,pressure regulator, die regelt de brandstof druk af op 4 bar. Lekken idd bij tijd en weilen. Ik heb de laaste keer een reviesie setje op ebay besteld. Scheelt een hoop geld en een prima oplossing. Als je wel een complete besteld. Let goed op dat je de goede versie besteld. Gezien je bouwjaar denk ik dat je de eu3 versie moet hebben, daar zitten even simpel gezegt twee slangen aan ipv van een. Je hebt dan de retour van de diesel buiten de kop om ipv erdoor.

Oja, vervangen is een beetje priegelen maar valt reuze mee, vind ik ;) hier: http://www.discovery2.co.uk/Fpr.html vind je een goede beschrijven om hem te vervangen. Met foto's. Is van een Discovery maar blok is het zelfde.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

defenderdefender

Berichtdoor defenderdefender » 05 Aug 2013, 19:40

gelukt,

dankzij jullie hulp was het vervangen echt een fluitje van een cent.
door het losmaken van de accu, ook goed te timen. een uur en 20 minuten, incl. bak koffie.
bij vastdraaien kun je gemakkelijk met je linkerhand je dop op de bout houden en met een hardhouten latje rechts door je spruitstuk kracht zetten.

thanx gr. Onno

wel weer een nieuwe quest, zie nieuwe onderwerpen.

Terug naar “Techniek”