Def '85 200 TDI : Restauratie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Pike » 25 Nov 2013, 23:27

Weet iemand het verschil in heater plug 200 tdi en 200 tdi delphi?
Behalve dat de laatste meer dan 2 keer zo duur is?

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Dixo » 26 Nov 2013, 10:11

Delphi zal OEM zijn, de goedkopere Britpart, en wellicht is er ook nog een Delphi in een doosje met Land Rover Genuine Parts logo's erop, die zal dan de duurste van de drie zijn :-)

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Original ... nufacturer

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor RobStewart » 26 Nov 2013, 12:21

In a Land Rover box you will find a Beru heater plug, they are the Original Equipment Manufacturer, Delphi is Quality replacement ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

conny
Berichten: 614
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor conny » 26 Nov 2013, 12:28

Die deuk in de dwarsbalk onder de versnellingsbak hoort er in :lol: Keertje het terrein in en je zult zien dat hij vanzelf terugkomt. :roll:

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Pike » 27 Nov 2013, 19:51

En hoort er ook een gat in te zitten ;-) ?
We gaan er zelf een maken die tegen een stootje kan!

conny schreef:Die deuk in de dwarsbalk onder de versnellingsbak hoort er in :lol: Keertje het terrein in en je zult zien dat hij vanzelf terugkomt. :roll:

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Pike » 28 Nov 2013, 22:47

Chassis is helemaal van binnen doorgespoten.
Kwam de complete inhoud van een zandbak uit :mrgreen: !
Chassis en schutbord zijn nu naar de straler.
Daarna nog wat laswerk aan het chassis en dan kan alles naar de verzinkerij!

Ook even een flinke bestelling geplaatst bij Paddocks.
kost relatief weinig, maar alles bij elkaar opgeteld toch wel veel :shock: !

Ik vond de verzenkosten belachelijk weinig.
Zeker gezien de hoeveelheid en grootte van de onderdelen.
Was maar iets van 7 pond :?:

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Pike » 30 Nov 2013, 17:40

Weer een vraagje:

Zijn die bushings van een Series 2 & 3 motorkap ook geschikt voor een Defender uit '85?
En sluit de motorkap gewoon koud op de voorschermen of zit daar nog een rubber strip ofzo?

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Roger B. » 30 Nov 2013, 18:28

die kunststof busjes met die snee er in bedoel je? waarom niet van een defender nemen? of heb je er van een series liggen?

de motorkap hoort net vrij te staan van de spatborden, geen rubber ertussen
gone

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Pike » 30 Nov 2013, 19:12

Als ik bij paddocks zoek, kom ik alleen die van een Series tegen...

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Roger B. » 30 Nov 2013, 19:25

346849, bij de dealer 3,22 per stuk incl btw, bij vrijwel elke dealer op voorraad (zie HIER)

ik zie dat die van Paddocks van 0,42 pond voor de series dat zelfde nummer heeft
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten