Def '85 200 TDI : Restauratie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor tim » 16 Sep 2014, 00:59

Klopt, maar dat neemt toch niet weg dat die toko wellicht ook defender uitvoeringen in huis zou kunnen hebben?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6354
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Edward » 16 Sep 2014, 01:01

tim schreef:Klopt, maar dat neemt toch niet weg dat die toko wellicht ook defender uitvoeringen in huis zou kunnen hebben?



Ja DUH!! Zeg da dan ipv verwarring te zaaien :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor tim » 16 Sep 2014, 01:08

Zeikerd!, gaat lekker poertejs storten jonghe.. :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Ottolotto
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 Okt 2013, 21:31

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Ottolotto » 25 Sep 2014, 16:09

In plaats van een nieuw draadje dat 80% overlap heeft hier een beleefd intermezzo:

1986 ex-MOD met NAD wordt eerdaags aan een 200 TDI Discomotor geholpen.
Omdat er een 51A militaire bak onder zit denk ik dat een 1.2 tussenbak voor het toerental wel goed is (nu 1.66).
Zijn er ervaringen met de kleinere/lichtere verzetten in de 1e en 2e versnelling van die 51A bak die dan het vele extra koppel moeten vertalen tussen de krukas en de tussenbak?

Dank en groet,
Olaf

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Pike » 03 Jan 2015, 17:45

Na een korte intermezzo gaat het werk weer verder.
Ik had dus een gerestaureerde Defender gekocht....
Dacht ik :roll: !
Momenteel lijkt het wel of ik een nieuwe auto aan het bouwen ben.

De achterbak goed bekeken en die zag er verdacht uit.
De bak daarom gedeeltelijk laten stralen.
Wel zonde, omdat alles al gespoten was.
Toch blij dat ik het gedaan heb, want daaronder zat me toch een bak ellende.
Veel provisorisch gerepareerd plaatwerk en plamuur.

Uiteindelijk de hele vloer/bodem eruit gehaald en dik aluminium plaatwerk ingelast.
De achterkant van de bak vervangen voor nieuw aluminium plaatwerk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De voorkant van de bak deels ingezaagd.
Daarover komt nog een net profiel.

Nu nog een oplossing vinden voor de zijkanten.
Die zitten vol met gaten en vol met golven.
Die er overigens niet door het stralen zijn ingekomen.
Daar zijn we heel voorzichtig mee geweest.

Ik zit te denken om de onderkant van de zijkanten eruit te slijpen en traanplaat op maat te maken/zetten en dit in te lassen.
Ongeveer hetzelfde effect als iedereen die het er met popnagels opzet.

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2015, 18:13

heb je die achter panelen er in gelast? origineel zit dat net de hoek om vast met popnagels (en die panelen zijn zo te koop) de zijkant is altijd gegolfd, zelfs als ze net de fabriek uit rollen :lol:
gone

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Pike » 03 Jan 2015, 18:34

Panelen kunnen wel te koop zijn, maar het is zelf zo gemaakt.
Plaatwerk zat vol gaten.
Daarachter waren plaatjes aangebracht en de gaten dichtgesmeerd met plamuur.

En ja het is gelast.
Waarom niet? Is beter dan popnagelen.
Vloer is ook gewoon gelast.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6354
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Edward » 03 Jan 2015, 18:39

Zijpanelen zijn gewoon te koop en kunnen eenvoudig op hun plek gepuntlast worden. :roll: :roll:

Stukken erin zetten is net zo'n broddelwerk als plamuren. Al vind ik dat laswerk net zo ver van de originele bouwwijze afstaan als die plakken plamuur die je vond.........
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Pike » 03 Jan 2015, 18:48

Kan zijn, maar als je dit vergelijkt met volplamuren sla je m.i. de plank ver mis.
Ik denk dat weinig Defenders nog 100% origineel zijn, dus maakt een lasnaadje weinig uit.

Kan die zijpanelen wel vinden, maar die kosten ruim 400 pond.
Kijk ik verkeerd?

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Pike » 06 Sep 2015, 00:37

Project staat helaas al te lang stil. Degene met wie ik het project deed, heeft een kind gekregen en is ook aan het verbouwen. Ik gaf alleen het gereedschap aan ;-).
Iemand zin in een winterproject? Voor de duidelijkheid: niet te koop. Zoek iemand die het wil afmaken tegen betaling, zodat ik er volgend jaar mee de weg op kan.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten