Def '85 200 TDI : Restauratie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor maXcomX » 05 Dec 2013, 00:50

Pike schreef:Weer een vraagje:

Zijn die bushings van een Series 2 & 3 motorkap ook geschikt voor een Defender uit '85?
En sluit de motorkap gewoon koud op de voorschermen of zit daar nog een rubber strip ofzo?


Volgens mij wel. De motorkap sluit standaard, tenzij je een Zwitserse LR hebt niet koud aan op de voorschermen. Er zit ongeveer een centimeter ruimte tussen, de Zwitserse uitvoeringen hebben er een rubber strip tussen zitten (aan de motorkap) dat is om het geluid te beperken. Voor de koeling is dat wat minder gunstig.

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Pike » 15 Dec 2013, 17:14

Na het stralen blijkt de vorige eigenaar bij het lassen toch wel een paar plekjes gemist te hebben...
Maar al met al valt het mee.

Afbeelding

Afbeelding

Wel maak ik mij zorgen om deze las en verschil in plaathoogte.
Die zit ook aan de andere kant!
Is hier van 2 chassis 1 chassis gemaakt :shock: ?

Afbeelding

atilgen
Berichten: 207
Lid geworden op: 02 Jun 2013, 10:53
Locatie: Dordrecht

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor atilgen » 16 Dec 2013, 09:48

Kan het zijn dat de vorige eigenaar de rotte plek heeft gerepareerd door er een complete nieuwe plaat op te lassen.
Bij mijn Serie III zit er een rotte plek aan de binnenkant van de voetenbak en de deurstijl, hier wordt ook gewoon een nieuwe plaat overheen gelast.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Lucas van Lierop
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Lucas van Lierop » 16 Dec 2013, 10:51

Zit er nog lak aan de binnenkant? dit gaat er niet af met verzinken en het zink zal daar dus niet hechten.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Pike » 16 Dec 2013, 20:04

Volgens mij is dat gewoon roest.
Kan me niet voorstellen dat chassisbalken van binnen zijn gelakt.
Helemaal niet bij Land Rovers!
Maar zal niet de eerste keer zijn dat ik mij vergis :lol: !

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Pike » 06 Jan 2014, 22:46

Laswerk aan chassis is nu helemaal af.
Over 3 weken afspraak met de verzinker.
Schutbord is nu aan de beurt.
Is een gatenkaas.
Helaas moet ook de voetenbak rechts worden vervangen.
Daar is slecht gelast en veel gekit.

Net gelijk bij Paddocks een voetenbak besteld.
Hopelijk is de kwaliteit een beetje goed.

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Pike » 06 Jan 2014, 22:48

Zijn de binnenschermen van de voorschermen allemaal gelijk?
Ben op zoek naar een nieuwe, omdat er bij 1 een stuk is uitgeslepen.
Kan er 1 van een later type Defender krijgen (TD5).
Past die ook op mijn Defender van '86?

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Dixo » 07 Jan 2014, 12:07

Zoek je een linker of een rechter binnenscherm?

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor Roger B. » 07 Jan 2014, 12:47

die info was in zijn advertentie in "gevraagd" ook niet verkeerd geweest :lol: :lol:
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986

Berichtdoor RobStewart » 07 Jan 2014, 18:11

Pike schreef:Zijn de binnenschermen van de voorschermen allemaal gelijk?


No, infact there is a large supercession chain on both the Left and Right hand inner wings over the years .

Pike schreef:Kan er 1 van een later type Defender krijgen (TD5). Past die ook op mijn Defender van '86?


Yes, however depending on which one you get there are a couple of changes to the mounting holes which you may have to re drill and there are some other holes for additional bracketry that may or may not be there.

So you are OK in using a Td5 one.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten