Grijs kenteken dakje verwijderen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Grijs kenteken dakje verwijderen

Berichtdoor Landmarcs » 09 Feb 2014, 14:38

JanTD5 schreef:Idd een gat :mrgreen: Ik heb een alu plaat van 1mm gepakt mooi de ronding aan de uit einden er gemaakt en die gemonteerd. Nooit meer met lading, pas op mij dak :D Ook het dak weer verstevigt want bij (terberg) het ombouw bedrijf zagen ze gewoon de midden spant er uit. Nu had ik een korte verhoging, heb ze ook lang gezien en dan moet je iets verzinnen voor twee dak panelen.

Bij een lang grijs-kenteken dakje (op een 110) is het gat in het originele dak ook slechts kort, dus achter de tweede spant. Alleen daar in de midden-spant dus verdwenen (maar die middenspant doet sowieso weinig).

Groeten MarcS

Dirkdt

Berichtdoor Dirkdt » 20 Feb 2014, 21:57

Pfff... als ik alles lees krijg ik er nog niet echt zin in :) Bedankt voor alle tips. Kennen jullie misschien een bedrijfje die dit truukje al een keer eerder heeft gedaan?

tim

Berichtdoor tim » 20 Feb 2014, 22:30

Dirk,
het klinkt allemaal een stuk erger dan dat het feitelijk is.
beste optie is die van roger(b), maar zoals edward aangeeft met het juiste spul is het echt wel te doen.
indien gewenst kan er een zaterdag of what ever gepland worden bij mij, en geven we samen er een slinger aan, en met het juiste materiaal rij je aan het eind van de middag met het juiste dak weer naar huis.
ik zit in gouda.kijk maar even.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Feb 2014, 22:38

Dirkdt schreef:Pfff... als ik alles lees krijg ik er nog niet echt zin in :) Bedankt voor alle tips. Kennen jullie misschien een bedrijfje die dit truukje al een keer eerder heeft gedaan?

ja :lol:

maar zoals ik al eerder zei..... zoek iemand die zijn auto de andere kant op wil ombouwen en wissel het hele dak, het zit echt alleen maar met een paar m8 boutjes vast.....

jij een mooi ongeschonden dak, die ander een mooi grijs kenteken dak....

er zullen zat lui zijn die om willen bouwen....

guido (gebruiker hier op het forum) is van plan zijn 110 om te bouwen naar grijs.....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Feb 2014, 22:44

Nee joh, laat hem dat nou met Floris doen! Ik wil wel eens een 110 zien met een pannen dak en een gestuukt hemeltje. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

tim

Berichtdoor tim » 20 Feb 2014, 22:47

Nee nee, momenteel ben ik heel erg van het bitumen, 5 mm dik met leislag..
(heb nog wat restanten van een klusje te amesfoort)
:lol: :lol:

afijn, dirk; een edward en roger kunnen je ook prima helpen.
maakt mij niet uit, wou alleen maar aangeven dat de zorgen niet nodig zijn.

in het kader van roger's optie, kijk naast de bekende sites als Mp , ook eens bij ron bolleboom te pijnacker of paul van one ten landrovers te almelo, wellicht dat die je kunnen helpen aan het gewenste dak.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Feb 2014, 23:06

Floris, een dak kopen en wisselen is leuk..... maar dan moet je je eigen dak weer zien te verkopen....

iemand die naar grijs ombouwt waarmee je van dak wisselt is makkelijker... auto's naast elkaar, daken ontdoen van bekleding, daken losschroeven, eentje het dak af en ergens veilig neerleggen, dak van de ander op de ene, neergelegde dak op de ander, vastschroeven, bekleding terug en klaar.

als beide daken en hemeltjes in min of meer gelijke staat zijn kost het dan alleen een paar uurtjes werk...
gone

Guido

Berichtdoor Guido » 21 Feb 2014, 22:50

Hallo Dirk,

Ik wil mijn 110 ombouwen naar grijs kenteken, en heb een origineel dak met hemel op mijn auto zitten.
Wellicht kunnen we elkaar helpen, je hebt een PB.

Ik ben nog op zoek naar een laag tussenschotje en een blinde linker zijkant of een paneel om de opening waar de linker schuif ramen in zaten mee af te dichten. Als iemand deze heeft liggen, hou ik me aanbevolen.
Groeten, Guido

Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Feb 2014, 22:58

schot even goed opmeten en van alu-plaat laten zetten.

glasplaten in je zijruiten vervangen door gespoten aluplaat, ook zelf te maken met glas als mal.
gone

Dirkdt

Berichtdoor Dirkdt » 01 Mar 2014, 20:28

He Tim, geweldig om te horen dat je eventueel kunt helpen. Ook Guido bedankt voor het aanbod van het dak. Ik heb een meegespoten dak dus hou het liefst mijn eigen dakkie :) Actie staat nu gepland voor van de zomer. Mocht ik nog ergens tegenaan lopen dan horen jullie het zeker.

Terug naar “Techniek”