Discovery 2, centrale vergrendeling

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ThomasZA

Discovery 2, centrale vergrendeling

Berichtdoor ThomasZA » 05 Apr 2014, 19:52

Hoi,

Op mijn Discovery 2 word de bestuurders deur niet ontgrendeld door de afstandsbediening, maar wel vergrendeld. Ook de achterportieren word niet ontgrendeld, maar wel vergrendeld. Iemand zei dat de acherportieren kwam door de grijs kenteken - dat zij niet ontgrendeld mag worden door de CV, maar ik heb zo mijn twijfels.

Waar vind ik de aansturing van de CV, zodat ik kan begin traceren, kijk of er ergens een ader (of meerdere aderen) gebroken is?

Dank.
---
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70
2001 Mitsubishi Pajero Pinin

Edward

Re: Discovery 2, centrale vergrendeling

Berichtdoor Edward » 05 Apr 2014, 19:55

Dat grijs kenteken verhaal is iig zwets. De raam van de passagiersdeur aan de bestuurderskant kan wellicht niet omlaag maar de vergrendeling mag gewoon werken en deed dat ook op alle grijze Disco's die ik gehad heb. ;)

Waar de oorzaak kan liggen heb ik geen idee van, dat is een vraag voor de monteurs. :oops: :oops:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Apr 2014, 20:21

wat doet de bijrijders deur? gaat die ook niet open bij ontgrendelen?
probeer dan eens twee keer op de ontgrendelknop van je afstandbediening te drukken. Als de andere deuren dan de bestuurdersdeur dan wel open gaan is dat gewoon een kwestie van programmeren. De meeste disco's hebben de "anti-carjack" programmering waarbij je twee keer moet drukken om de overige portieren te openen.

Verder kan het zo zijn dat portiersloten defect zijn, komt met enige regelmaat voor bij de D2. De centrale vergrendeling is middels twee electromotoren per slot in het slot geïntegreerd en in principe "non servicable" al zag ik op een duits forum wel een verhaal die ergens passende motortjes gevonden had en deze met veel gefreubel in het slot had gemonteerd.... of je zoveel moeite wil doen voor 69 pond plus btw (prijs van l.a. deurslot D2)

effe uit het hoofd worden de signalen ontvangen door de ontvanger die boven de hemel thv de interieurverlichting voor de achterbank zit, deze zend een signaal naar de BCU die achter het handschoenvak zit en van daaruit gaan draden naar de deuren.

koop of download een RAVE cd waar de D2(td5) op staat dan heb je het werkplaatshandboek met de elektrische schema's
gone

ThomasZA

Berichtdoor ThomasZA » 05 Apr 2014, 20:27

Roger B. schreef:wat doet de bijrijders deur? gaat die ook niet open bij ontgrendelen?
probeer dan eens twee keer op de ontgrendelknop van je afstandbediening te drukken. Als de andere deuren dan de bestuurdersdeur dan wel open gaan is dat gewoon een kwestie van programmeren. De meeste disco's hebben de "anti-carjack" programmering waarbij je twee keer moet drukken om de overige portieren te openen.

De bijrijdersdeur word gewoon ontgrendeld door de tweede druk op de afstandsbediening, net als de achterklep.

Verder kan het zo zijn dat portiersloten defect zijn, komt met enige regelmaat voor bij de D2. De centrale vergrendeling is middels twee electromotoren per slot in het slot geïntegreerd en in principe "non servicable" al zag ik op een duits forum wel een verhaal die ergens passende motortjes gevonden had en deze met veel gefreubel in het slot had gemonteerd.... of je zoveel moeite wil doen voor 69 pond plus btw (prijs van l.a. deurslot D2)

Ik gaan met enige regelmaat naar Engeland, en zal de welbekende online veilingsite in de gaten houden, en ook de ander engelse leverancier sites afstruinen. Tot dan, de sleutel gebruiken.

effe uit het hoofd worden de signalen ontvangen door de ontvanger die boven de hemel thv de interieurverlichting voor de achterbank zit, deze zend een signaal naar de BCU die achter het handschoenvak zit en van daaruit gaan draden naar de deuren.

koop of download een RAVE cd waar de D2(td5) op staat dan heb je het werkplaatshandboek met de elektrische schema's

Reeds gedownload, maat dit word tijd dat ik mijn Mac vervuild met een Windows VM zodat ik de Rave kan draaien ;)

Bedankt voor de reactie.
---
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70
2001 Mitsubishi Pajero Pinin

kleo6538

Berichtdoor kleo6538 » 06 Apr 2014, 08:23

Hi, ik had hetzelfde probleem met mijn Disco 2.

Bij de ab 1x op openen gedrukt : niets
2x : alles open behalve chauffeurs deur.

Op sluiten gedrukt : alles perfect gesloten.

Chauffeursdeur liet zich alleen openen met de sleutel, chauffeursdeur reageerde ook niet op "open" bij de knop in het dashboard, sluiten wel.

Slot vervangen, kost hier in Belgie bij Britisch Car parts , orgineel LR 73.45€

Het zelf te vervangen is in principe goed te doen, als ik kan helpen zeg het dan maar.

Grts
Paul

etjen

Berichtdoor etjen » 05 Apr 2020, 19:27

hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?
ik heb hetzelfde met mijn acherdeuren disco2 2003
betekent dit dat ik ff nieuwe slotjes moet inbouwen?
zo ja heeft iemand een artikelnummer?
Discovery 2003

juko

Berichtdoor juko » 06 Apr 2020, 11:28

ik heb hetzelfde met mijn Disco 2, 's ochtends druk ik op de knop en gaat niets open. Alarm gaat er wel af. Als ik gereden heb dan gaan de deuren daarna wel weer open en dicht met de afstandsbediening. Het kan met temperatuur te maken hebben. Misschien dat het slot gesmeerd moet worden, geen idee.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Apr 2020, 15:42

juko schreef:ik heb hetzelfde met mijn Disco 2, 's ochtends druk ik op de knop en gaat niets open. Alarm gaat er wel af. Als ik gereden heb dan gaan de deuren daarna wel weer open en dicht met de afstandsbediening. Het kan met temperatuur te maken hebben. Misschien dat het slot gesmeerd moet worden, geen idee.

Misschien is het wel een optelsom van factoren.
Ik heb alleen Defender-ervaring en daar wil het achterdeurslot wel eens wat trager zijn.
Wat smeren lijkt soms te helpen, eerst met siliconen-spray oid - dat smeert weinig en verplaatst vaak het ergste vervuilde vet wat, daarna bescheiden met een beter smeermiddel.
Een paar maal bedienen helpt ook .... en wat heel veel helpt is een goed vol geladen accu: Heeft de accu een dag aan de (druppel)lader gehangen dan gaan de sloten ook weer als nieuw.   Dat laatste, dat van die accu, dat wijst er mijns inziens nog het meeste op dat het uiteindelijk een kwestie is van vuil en ingedikte smeermiddelen: met een krachtige tik van de electro-actuator werkt het dan allemaal wel.
O ja, er moet natuurlijk één slot de laatste zijn, en dus de eerste die opspeelt: precies allemaal gelijk is als het winnen van de hoofdprijs. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden voor een of ander klein verschil, en maar op één manier kunnen ze allemaal gelijk zijn (zoals mijn grote leemeesteres zei: recht is een bijzonder geval van krom). Dat traagste slot wordt door zijn traagheid ook weer het slechtste schoongepoetst tijdens de werking, alles ging al net iets trager, de spanning is inmiddels ingezakt etc etc, dus wordt het nog weer trager ... totdat het gewoon blijft hangen.

Groeten MarcS

Disco RonL

Berichtdoor Disco RonL » 13 Apr 2020, 18:00

Disco2 deuren die niet op slot gaan of niet van het slot gaan:
Het slot mechaniek vervangen, is 1 unit met de open/sluit motortjes erin, is niet open te maken/servicable.
Latch Assy- - deurslot D2 LHD
FQM100700 Door Latch Rear RH (Genuine)
FQM100710 Door Latch Rear LH (Genuine)

FQR100570 Door Latch Rear End Tail Door

FQJ102900 Door Latch Front RH LHD (Genuine)
FQJ102910 Door Latch Front LH LHD (Genuine)

Niet goedkoop, maar wel voor vele jaren geen gezeur.

sloten Rear doors: komt vaak door roest dat erin komt van de kleine achterruitjes-onderhouder, deze rot weg door water wat erin blijft staan. kan je deze gelijk herstellen met wat plaatwerk en laswerk.
www. discovery2. co. uk heeft een handige beschrijving, maar voor de achterdeur is het beter om gewoon de gehele raamunit eruit te halen.
The difference between men and boys is the price of their toys ;)

Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004

Disco RonL

Berichtdoor Disco RonL » 13 Apr 2020, 18:03

nu met mijn nieuwe ondertekening :lol:
The difference between men and boys is the price of their toys ;)

Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004

Terug naar “Techniek”