Britpart DB9500i lier?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor ikke jelle » 07 Mei 2014, 19:17

Champion/Warrrior


betaal je dan ook niet voor de naam bij deze :?:
groet jelle

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1723
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor VeeTee » 07 Mei 2014, 19:42

Edward schreef:Een lier op een auto gemonteerd hebben noem ik geen ervaring ermee hebben......


Nou, "hands-on" ervaring ... Hij heeft 'm in ieder geval een keer (letterlijk) in z'n handen gehad (bij het monteren). :D
(Sorry Paul, maar da's precies wat ik ook dacht)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor Roger B. » 07 Mei 2014, 20:35

ikke jelle schreef:
Champion/Warrrior


betaal je dan ook niet voor de naam bij deze :?:


niet meer dan bij t-max denkik... dacht dat een t-max iets hoger geprijsd was bij vergelijkbare prestaties
gone

Gebruikersavatar
RaRo74
Berichten: 232
Lid geworden op: 20 Feb 2011, 12:09

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor RaRo74 » 12 Mei 2014, 22:55

Dus hier heeft niemand ervaring met deze lier?

Afbeelding
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Gebruikersavatar
TMW
Berichten: 226
Lid geworden op: 27 Jun 2009, 19:56

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor TMW » 13 Mei 2014, 19:07

Ervaring blijkbaar niet.

Maar meningen genoeg........
Discovery2
Sankey/StormTrailer

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor ikke jelle » 13 Mei 2014, 20:30

ik zou zeggen waag de gok :mrgreen:
test hem goed vergelijk eens 8-)
en dan een leuke review hier :D
groet jelle

one-ten
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 Sep 2013, 18:41
Locatie: Almelo
Contact:

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor one-ten » 05 Jun 2014, 18:51

Hahaha...in handen gehad en gemonteerd is toch al meer ervaring dan de meesten hier met deze lier :lol:

Hij roest nog steeds niet, na een maand of zo. Sommige Chinese Ebay lieren hebben al binnen een paar dagen roestige boutjes en vrijloopknoppen.
Het grootste probleem bij de Chinalieren is roest, als je ze goed sealt en de waardeloze relais meteen vervangt door een Albright heb je met een Chinalier voor incidenteel gebruik denk ik de beste prijs-prestatie verhouding.

Ik heb hier al diverse Warns gehad met defecte relais en vastgeroeste motoren. Een splinternieuwe Champion lier op mijn aanhanger (die zelden gebruikt wordt) heeft het één keer gedaan. De tweede keer was welliswaar twee jaar later maar de relais waren dood en de lijm van de magneten had losgelaten in het huis.

Ik heb een simpele Warn M8000 op één van mijn Defenders en dat is de enige lier die het hier al vele jaren probleemloos doet. Maar ook die wordt maar twee keer per jaar gebruikt.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6291
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor Edward » 05 Jun 2014, 18:59

De relais kun je vaak meteen weggooien. Maar dat is bij merklieren niet anders in mijn ervaring.

De China lier achter op de 130 ziet er stukken beter uit, lees minder slecht, dan de Warn 8274 na een vergelijkbare tijd. :roll: :roll:

De relais heb ik meteen vervangen, dus of die net zo slecht zijn als die van Warn kan ik niet zeggen, maar de Warn relais waren na een uur of 10 lieren al compleet opgefikt.

De beste lier die ik in mijn handen heb gehad was een T-max.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Gebruikersavatar
Waterrover
Berichten: 648
Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
Locatie: Groningen

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor Waterrover » 10 Jun 2014, 12:42

Ik hoor niemand over een hydraulische lier? Geen gedoe met verrotte contacten etc. Wel langzamer dan een electrische maar verder oersterk. Uiteraard moet je motor wel blijven draaien. Ik overweeg zelf onderstaande lier van 'Milemarker'. http://milemarker.com/products/hydraulic-winches. Ook het concept sprak mij wel aan. Elke lier heeft natuurlijk zijn goede- of slechte eigenschappen. Kan aangesloten worden op je sigaretteaansteker qua opgenomen vermogen. En dat heeft zo zijn voordelen.

Groet, Chris

Landmarcs
Berichten: 7125
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Britpart DB9500i lier?

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jun 2014, 12:48

Als we het toch over alternatieven hebben: Als je slechts zelden wilt lieren, en bovendien het voordeel van om het even in welke richting dan ook ...
... dan is er ook de hand-lier. Wel een stuk minder qua looks, maar wel zo multi-functie.
Klapblok en een verlengtouw erbij en je kan met een handlier met bescheiden prestaties (en gewicht en omvang) heel veel trekken.
Qua kaal prijskaartje misschien niet direct aantrekkelijk, maar als je lierbumper, lier-touw en electiek meerrekent dan valt het nog wel mee.

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten