Defender opbouwen op youngtimer chassis

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
donkeasy
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:39
Locatie: eindhoven

Re: Defender opbouwen op youngtimer chassis

Berichtdoor donkeasy » 28 Sep 2014, 10:22

([quote][/quote]de motor/aandrijflijn mag je vernieuwen volgens de 1/3 2/3 regel )


Mag de motor en aandrijving van een andere soort auto komen en meer of minder cilinders hebben?

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Defender opbouwen op youngtimer chassis

Berichtdoor tim » 28 Sep 2014, 10:24

Si, mits eea deugdelijk gebouwd is.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
donkeasy
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:39
Locatie: eindhoven

Re: Defender opbouwen op youngtimer chassis

Berichtdoor donkeasy » 28 Sep 2014, 10:25

Dus ook een vw v10 diesel, of een v8 sc met bak?

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Defender opbouwen op youngtimer chassis

Berichtdoor tim » 28 Sep 2014, 10:29

Si again.
Het enige wat de moeite waard is, is te informeren(bij rdw) of er limiet zit aan de vermogenstoename tov de originele motorisering.
maar ik dacht dat dat geen belemmering is, een (substantieele) toename
- maar ga dan voor de 48 liter V12 van de leo 2..- 8-)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6055
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Defender opbouwen op youngtimer chassis

Berichtdoor Edward » 28 Sep 2014, 14:13

Nou, daar zit wel een kanttekening aan Floris (Tim). Een V8 is in de Defender geleverd en daar is dus een typegoedkeuring van, net als die er is voor een 4 cilinder, 5 cilinder en met een beetje moeite een 6 cilinder.

Maar een V10 is nooit geleverd en dus zal een beetje kritische keurmeester je naar Lelystad sturen voor een individuele keuring. En dat kost geld...... :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: juko, MSN [Bot] en 8 gasten