Potentiële aanschaf: wat vinden jullie hiervan?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Potentiële aanschaf: wat vinden jullie hiervan?

Berichtdoor Roger B. » 03 Jul 2014, 20:44

tja, ik denk dat je bij die leeftijd niet moet verwachten dat je een carrosserie vindt waar je niets aan hoeft te doen.

Als ik lees wat er recent allemaal aan onderhoud gepleegd is, denk ik dat ie op dat punt wel aardig in orde zal zijn.

tja ver..... ja, het is een paar uurtjes rijden... je kunt er een weekendje van maken.... ene dag heen en kijken... in geval je hem koopt, dag erna terug

ze zijn niet zo breed gezaaid dat je je door een keer een paar honderd kilometer rijden moet laten afschrikken.

Bel een keer met de man, zeg hem eerlijk dat je wel interesse hebt, maar niet na zoveel honderd kilometer daar wil zien dat de auto toch niet in de staat verkeerd die je verwacht... vraag gericht naar de deuren, naar het schutbord (= spritzwand) overleg met de man... Ik vind die kist achterop lelijk, maar voor jouw plannen is het mischien juist wel een goede basis?
gone

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 21:22

Die kist achterop is niet lelijk....

...hij is VERSCHRIKKELIJK!

Voor mij maakt dat inderdaad niet uit ivm mijn plannen tot camperbouw, maar geloof me: dat ding zou als eerste het veld moeten ruimen, ik heb wel iets mooiers in gedachten dan dit gruwelhok!

Ik heb al eens een auto uit Leipzig gehaald (ook niet om de hoek, zeg maar), dus ik weet wat het is om een auto 'van ver' te kopen. Ik had gedacht dat ik tijd zou hebben om te gaan kijken (inderdaad, na duidelijke afspraken met de verkoper), maar hoe zeg je dat ook alweer: "" Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt"?

Misschien, als ie er over een tijdje nog is, en ik tijd heb. Ik heb geen haast...
130 HCPU TD5 MY2000

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Jul 2014, 21:40

begreep uit je opmerking dat het de afstand was die je deed afhaken...
gone

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 21:44

Roger B. schreef:begreep uit je opmerking dat het de afstand was die je deed afhaken...

Dat is ook zo, uitgedrukt in "reistijd" heen en terug. Ik dacht dat ik daar de komende dagen tijd voor zou hebben, maar het loopt allemaal wat anders.

Oh, nog iets aanvullends:

stél dat ik toch werk maak van die Duitse 130 (deze, of een andere), klopt het dat deze dan niet zonder aanpassingen op een grijs kenteken gezet kan worden hier in NL? Ik lees her en der over een 'pukkel' in de laadbak (en een schot) die er niet zou(den) zijn? Geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen, overigens...

En kan ik als particulier überhaupt een buitenandse auto op grijs kenteken zetten? Het zou me niet heel veel opleveren (ik heb geen onderneming) en zou me met name de provinciale opcenten schelen, maar naar de toekomst toe lijkt het me een pré als de auto bij doorverkoop een grijs kenteken / bedrijfswagen registratie heeft en daarmee voor ondernemers aantrekkelijker zal zijn (al is het dan natuurlijk een marge-auto geworden).
130 HCPU TD5 MY2000

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Jul 2014, 21:52

buitenlands of niet maakt niet uit, de regelgeving blijft gelden, voertuig moet er aan voldoen om grijs te kunnen zijn, en voordeel is afhankelijk van zakelijk of prive registratie en zo.

globale regels: er moet een bepaald blok in de laadruimte passen en 40% van de lengte moet voor de achteras liggen.

een 130 af fabriek is NIET conform de voorwaarden voor grijs kenteken, de hoogte onder de huif is niet genoeg voor dat blok, en standaard ligt geen 40% voor de achteras. In Nederland worden ze daarvoor aangepast voor aflevering. Een tijd lang werd er daarvoor een stuk uit de voorkant van de laadbak gezaagd en werd er een verdikking op de binnenkant van de laadklep aangebracht, tevens werd de as iets naar achteren verplaatst. Tegenwoordig wordt de hele laadbak in originele staat op "containerpunten" gezet en de auto als chassis-cabine op grijs kenteken gezet met de laadbak als lading.

in de oude variant mag er geen harde of stoffen huif op de laadbak (tenzij er een container in geplaatst wordt die als een geheel met huif en al uitgenomen kan worden (dat is dan ook lading), in de modernere variant mag dat wel, de laadbak is immers geen lading.
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Jul 2014, 21:55

Plannen tot camperbouw.......

Vandaag zag ik deze langs komen:
Bijlagen
10475593_709906239068542_5343948402836195095_n.jpg
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Jul 2014, 22:01

tja, als ie nooit anders dan als camper gebruikt wordt..... en enkelcab is voldoende....

dan heb ik vorig jaar op Abenteuer Allrad ook wel mooie gezien die de cabine gekoppeld aan de camperbak hadden, kon je zelfs binnendoor in de camper komen....

Op [color=#FF8000]blacklandy.de[/color] is ook iemand een 130 aan het verbouwen tot vast opgebouwde camper met cabine er aan vast...
gone

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 22:05

Dank Roger voor de duidelijke uitleg!

@Edward: dat ziet er niet slecht uit! Maar het lijkt in de verste verte niet op wat ik in gedachten heb. Maar dat kun je niet weten, want mijn plannen zijn nog strikt geheim. Je weet wel: Thinking outside the box. Rocket science. I can tell you but then I have to kill you, that sort of stuff... :lol:
130 HCPU TD5 MY2000

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 03 Jul 2014, 22:09

Thinking outside the box. Rocket science. I can tell you but then I have to kill you, that sort of stuff... :lol:

dat schreeuwt om foto's
groet jelle

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 22:20

Haha maar het moet eerst nog gebouwd worden hoor. En dan die hele patent-aanvraag heh, duurt wel even hoor... :D
130 HCPU TD5 MY2000

Terug naar “Techniek”