Potentiële aanschaf: wat vinden jullie hiervan?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Potentiële aanschaf: wat vinden jullie hiervan?

Berichtdoor Roger B. » 03 Jul 2014, 22:21

als je persee grijs status wil behouden dan moet je daar met je campergebeuren dus rekening mee gaan houden.... als er aan één van de inrichtingseissen niet voldaan wordt, is ie gewoon NIET grijs kenteken......
gone

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 22:27

En nu we hier toch allemaal gezellig aan het kletsen zijn:

Beetje off-topic misschien, maar hoe leent die LaRo-lak zich voor een beetje oppoetsen? De lak (met name op de motorkap) is nogal vervaagd en dof, is dat met wat commandant/putty/"detailing" nog terug te brengen tot iets wat op "factory green" lijkt? Hij hoeft niet te glimmen voor mij hoor, maar hij heeft nu wel erg de kleur van de Bundes Wehrmacht... (bruin-groen, maar dat kan ook aan de foto liggen natuurlijk)
130 HCPU TD5 MY2000

tim

Berichtdoor tim » 03 Jul 2014, 22:41

Les 1; een defender poets je niet op! :D
larolak is niet anders als andere autolakken, dus algemene manieren om eea op te halen verschilt niet als bij andere auto's.
tip: gewoon de bekende aluminium voorgevormde traanplatenset monteren, motorkap/bovenkant wings.
in alukleur of de mooiere zwarte variant.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim

Berichtdoor tim » 03 Jul 2014, 22:47

Even voor de duidelijkheid:
je wilt dus een 130 op officieel grijskenteken hebben.
met een afzetcontainer te grbuiken als camperfunctie.

in hoeverre is de 130 op het moment dat ie de afzetunit torst nog grijs kenteken?

excuus; ik zie nu pas de opmerking van roger..
Laatst gewijzigd door tim op 03 Jul 2014, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Jul 2014, 22:50

als het een afzetunit is ipv de bak, en de auto als chassis-cabine gekeurd is, of als de afzetunit in de laadbak staat (wellicht moet je wel zorgen je laadklep-met-broodtrommel bij je te hebben).... 100% lijkt me, wat maakt een camperafzetunit minder "lading"dan enig ander soort afzetunit?
gone

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 22:51

tim schreef:Les 1; een defender poets je niet op! :D

Ok ok, sorry I asked! :oops:

tim schreef:larolak is niet anders als andere autolakken, dus algemene manieren om eea op te halen verschilt niet als bij andere auto's.
tip: gewoon de bekende aluminium voorgevormde traanplatenset monteren, motorkap/bovenkant wings.
in alukleur of de mooiere zwarte variant.

Zijn die dingen niet een extra bron voor corrosie omdat ze vocht en vuil vasthouden, of valt dat wel mee vanwege de alu carrosserie?

tim schreef:Even voor de duidelijkheid:
je wilt dus een 130 op officieel grijskenteken hebben.
met een afzetcontainer te grbuiken als camperfunctie.

in hoeverre is de 130 op het moment dat ie de afzetunit torst nog grijs kenteken?

De afzetunit is lading, toch? Mogelijk als ik de camperopbouw vast bevestig, dat het grijze kenteken in het gedrang zou komen?
130 HCPU TD5 MY2000

tim

Berichtdoor tim » 03 Jul 2014, 22:53

Wat ik van horen zeggen heb begrepen is dat de instanties, lees rdw/belastingdienst, de afzetbaarheid niet tot in het oneindige interpreteren.
lees als jij met een kraan van de maasvlakte je unit eraf moet halen, houdt het toch echt op.
stukje beeldspraak uiteraard, maar alles heeft wel een "eindrek" natuurlijk
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Jul 2014, 22:56

zoals gezegd.. als je niet zorgt dat ie met vaste camperombouw aan alle regels voor grijs kenteken voldoet is ie niet grijs meer.

afzetunits (zeker de camperversies) zijn doorgaans voorzien van pootjes die je kunt monteren en uitdraaien waarna de auto er onder vandaan gereden wordt.

en tja, wie zegt dat ik lading er met de hand vanaf moet kunnen halen? die auto kan..... wat was het 1,5 ton??, laden.... wie zegt dat die anderhalve ton niet uit een stuk mag bestaan?
gone

tim

Berichtdoor tim » 03 Jul 2014, 22:58

Allard, je hebt een grijskenteken auto, en je hebt een auto ingericht als camper.
2 verschillende type auto's met bijbehorende verschillende regels qwa inrichtingseisen.
wat jij nu beoogt(het vastmaken van je campergedeelte ) is een mix van die 2 wat gaat bijten met je fiscale voordeel qwa mrb.
hetzij qwa grijskentekentarief, hetzij qwa campertarief.
zo werkt het niet mi.
het is het 1 of het andere.
110 HT 200 Tdi 1989.

allard

Berichtdoor allard » 03 Jul 2014, 23:01

tim schreef:lees als jij met een kraan van de maasvlakte je unit eraf moet halen, houdt het toch echt op.
stukje beeldspraak uiteraard, maar alles heeft wel een "eindrek" natuurlijk

Pfff, beeldspraak gelukkig, want ik woon nogal een eind van de maasvlakte vandaan! (zie je tim/floris, ik ben ook een joviale gozer ;) )

Maar je hebt wel een punt (getting WAY off topig here), want ik zat er over te denken om de camperopbouw 'vast' te maken, om zodoende de beschikbare ruimte beter te kunnen benutten. In dat geval voldoet de auto natuurlijk niet meer aan de grijs kenteken regels en zou hij geel moeten worden? Hmmmm, in dat geval is het niet handig om een Duitser eerst op grijs te importeren...

Roger B. schreef:zoals gezegd.. als je niet zorgt dat ie met vaste camperombouw aan alle regels voor grijs kenteken voldoet is ie niet grijs meer.

afzetunits (zeker de camperversies) zijn doorgaans voorzien van pootjes die je kunt monteren en uitdraaien waarna de auto er onder vandaan gereden wordt.

en tja, wie zegt dat ik lading er met de hand vanaf moet kunnen halen? die auto kan..... wat was het 1,5 ton??, laden.... wie zegt dat die anderhalve ton niet uit een stuk mag bestaan?

Point taken!

tim schreef:Allard, je hebt een grijskenteken auto, en je hebt een auto ingericht als camper.
2 verschillende type auto's met bijbehorende verschillende regels qwa inrichtingseisen.
wat jij nu beoogt(het vastmaken van je campergedeelte ) is een mix van die 2 wat gaat bijten met je fiscale voordeel qwa mrb.
hetzij qwa grijskentekentarief, hetzij qwa campertarief.
zo werkt het niet mi.
het is het 1 of het andere.

Je hebt gelijk, al is het niet mijn opzet om de auto als camper voor het kwart-tarief in aanmerking te laten komen. Ik dacht dat het grijze kenteken (naast het niet hoeven betalen van de opcenten, maar dat is peanuts) interessant zou zijn voor door-verkoop aan evt. ondernemer, maar bij nader inzien is dat misschien toch niet zo handig.
130 HCPU TD5 MY2000

Terug naar “Techniek”