Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
donkeasy
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:39
Locatie: eindhoven

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor donkeasy » 28 Sep 2014, 23:11

Dank voor het meedenken Lotgenoten,

Een wat late reactie maar ik heb in het dashbord vast een KMS display gebouwd met zwart kunststof.
Maar krijg de foto niet geplaatst.

Ik was van plan de auto te verlagen, in ieder geval niet verhogen
en H of V ( in ieder geval>200 kmh) banden te monteren,
hoewel ik denk dat ik boven de 150 niet echt gelukkig word.

Intrax heeft ook een set dempers en veren, moet ik eens over denken
Laatst gewijzigd door donkeasy op 28 Sep 2014, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor Roger B. » 28 Sep 2014, 23:26

verlagen.... lager dan origineel bedoel je?? of is ie verhoogd en wil je terug naar origineel?
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor tim » 28 Sep 2014, 23:34

Een 110 op HR velgen/banden, is dat niet een sollicitaie dat we de GGD voor je gaan bellen? :roll:

Even serieus, los van alle mogelijkheden/onmogelijkheden, als leek zeg ik dat de koets van een 110/defender waaibomenhout is, en vooral de bevestiging ervan op het chassis.
Hoe zie je dit voor je , in combinatie met de langzij gekomen krachten/vermogens en koppels?
Los van , hoe suf het ook klinkt, een stukje veiligheid wanneer je misgokt..
Een 110 heeft NUL bescherming van zichzelf.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

marcenvon
Berichten: 426
Lid geworden op: 24 Okt 2011, 10:11
Locatie: Warmenhuizen

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor marcenvon » 29 Sep 2014, 08:06

tim schreef:Los van , hoe suf het ook klinkt, een stukje veiligheid wanneer je misgokt..
Een 110 heeft NUL bescherming van zichzelf.


Dan kan de therapeut van het traumateam wat ter plaatse moet komen nu alvast geboekt worden.

Wat ik van dit hele draadje nog het minst begrijp is......waarom???

Waarom een terreinauto ombouwen tot raceauto? Ik kan best begrijpen dat je iets anders wil dan anders. En ik ben er van overtuigd dat het technisch allemaal kan en mogelijk is. Maar als ik nu in mijn 2.5NA 1983 110 bijna 100 km/u rijdt, kan ik mezelf al niet meer horen denken van het gebrek aan geluidsisolatie, klapperen mijn deuren zo hard dat mijn oren ploppen van het verschil in luchtdruk die wordt opgebouwd en het kleine beetje rijcomfort wat je normaal hebt is dan helemaal verdwenen.

Waarom? (omdat het kan tel ik vandaag niet goed als antwoord ;) )
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Ron63
Berichten: 1183
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor Ron63 » 29 Sep 2014, 09:06

Waarom moet iemand zich verdedigen als hij dingen doet aan een auto die je zelf niet zou doen?

Bij dit soort projecten is denk ik het sleutelen en pielen de lol, en de kick als het nog gelukt is ook.

Groet Ron

Ps: Het is ook niet mijn ding, maar als het strak gebeurt vind ik het wel leuk om te zien.
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor tim » 29 Sep 2014, 09:09

Ik denk dat Marc gelijk heeft, niet dat dat soort meningen relevant zijn, maar wel opgetekent aan de zijlijn.
Het is een beetje een oud grachtenpandje willen gaan verbouwen naar een gelikte strakke designachtig ding..

een fraai blok in een 110 bouwen is ansich leuk en apart, geinig bij de plaatselijke disco maar na 2 keer ben jij en de jeugdige aanschouwers het ook wel zat.
de gewenste configuratie , als je het echt goed wil doen, is een kleine nachtmerrie om te bouwen, mits de factor tijd en geld geen enkele rol speelt.
doe je alleen de hoofcomponenten, dan vrees ik een 24/7 lidmaatschap van de wegenwacht voor de rest van je auto.

Koop een RR sport, tdv8, en plak er een 110 grill op, staat toch ook leuk? :roll: :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor tim » 29 Sep 2014, 09:18

http://www.youtube.com/watch?v=I-tG3KcdEVI

Helaas niet erg veel te zien op motorisch gebied, slechts een klein stukje ervan.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6294
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor Edward » 29 Sep 2014, 10:46

Maat van me heeft een 130 met een 2.4 Puma. Die was getuned tot iets van 180 pk en zit er ook nog een andere turbo op......

Ik heb best veel met dat ding gereden en heb dus wel enige ervaring over het rijden met een over opgevoerde Defender. Dat is nog wat anders dan een '84 110 want een Def heeft nog iets van remmen.....

Maar het is al een kansloze auto, laat staan dat je er benzine vermogen in hangt. Hoe je het ook wend of keert, je gaat rijden naar het vermogen dat je hebt. Dat betekent dat je steeds remmen tekort komt, in de bochten de meest maffe reacties krijgt van de wagen en geen enkel moment ontspannen achter het stuur zit.

Het onderstel is belangrijker dan de motor of het vermogen! En dat onderstel is gewoon ruk! Prima voor off road en trailers te trekken maar waardeloos op hogere snelheden en zeker in bochten etc.

Ieder z'n ding, maar meer dan 200 pk in een 90,110,127 of Defender is zonde van de kosten. Dan is het goedkoper én leuker om een L322 te kopen met een extra set mud banden. Dan ben je op alle fronten beter af, júist ook in het terrein!
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Gebruikersavatar
Chrsitiaan
Berichten: 216
Lid geworden op: 23 Feb 2010, 23:32

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor Chrsitiaan » 29 Sep 2014, 13:09

donkeasy schreef:
Hoor graag jullie mening


Technisch knap dat je dat allemaal zou kunnen realiseren, maar eigenlijk vind ik het een achterlijk plan.

Gebruikersavatar
donkeasy
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:39
Locatie: eindhoven

Re: Oneten '84 :motorombouw naar V8 4,2SC

Berichtdoor donkeasy » 29 Sep 2014, 17:29

Wil graag mijn vorderingen delen.
Hoe kan ik foto's kleiner dan 1000 pixels maken....?


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 109 is je ware, erifru en 21 gasten