Roger B. schreef:je moet nu niet totaal andere aandrijflijnen met verschillende wielmaten gaan vergelijken
het gaat er om dat een auto trager wordt met een grotere , zoals jij het noemt, overall vertraging.
en nogmaals, zolang je het in het deellast gebruik vergelijkt is het een kwestie van iets meer gas geven om het op te vangen, maar vergelijk je het als je de snelste tijd tot een snelheid x wil rijden dan is kleiner echt wel sneller / groter trager
Waarom moet ik verschillende aandrijflijnen niet vergelijken ??
We zijn het toch eens dat het gaat om de overall reductie ?
Mijn suggestie:
Zet 3 gelijke Td5 Defenders naast elkaar, eentje die in de 1º vertrekt, eentje die met een Disco-tussenbak in de 1º vertrekt en eentje die in de 2º versnelling vertrekt.
Die twee standaard Defenders kan je voor een tweede proef nog eens omwisselen, een meting is immers geen meting.
Alle drie de stoplicht sprint, dus niks halfgas (ik rijdt overigens normaal ook niet met slechts halfgas weg).
Het zou maar zo kunnen dat de verschillen tegenvallen. Diegene die uit de 2º versnelling vertrekt hoeft eenmaal minder te schakelen, dat zou wel eens meer als je verwacht kunnen schelen. Het maakt natuurlijk ook uit hoe je de sprint verder waardeert, het mooist is de drie auto's netjes te volgen opdat je niet een toevallig even op kop liggen als resultaat krijgt.
Groeten MarcS