TD5 engine cover

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
John Lomme

TD5 engine cover

Berichtdoor John Lomme » 29 Apr 2015, 13:19

Kan iemand mij het nut uitleggen van de kunstof enginecover op een td5, het ding loopt meestal te rammelen. Is het puur optisch en enigzins wat geluidsdemping, of zijn er nog andere redenen? Wat zijn jullie ervaringen ? Rijden met of zonder enginecover ?

conny

Re: TD5 engine cover

Berichtdoor conny » 29 Apr 2015, 14:12

Inderdaad optisch en geluiddemping. Bij ligt hij er al vanaf dag 1 niet meer op. Onzin. Aan de achterkant van je blok zit nog zo'n ding; ook eraf halen.

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 29 Apr 2015, 14:19

Het waarom? Geluiddemping en optisch!
Als hij rammelt, wat mij eerlijk gezegd vreemd voorkomt dat dat te horen zou zijn gezien het materiaal waarvan hij gemaakt is, dan moet je bij de 3 bevestigingspunten eens goed controleren of alles wel goed vastzit.

Ik zeg dus niet dat hij niet rammelt want jij zult dat beter van je eigen auto kunnen beoordelen als de motor draait dan ik op 2300 km. afstand maar onze Td5 heeft er nu ca. 230.000 km opzitten en van rammelen is nog steeds geen sprake. Ook nooit geweest trouwens. Uiteraard zit de kap goed vast! :)

Met of zonder kap? Jouw keuze denk ik .........

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

sketcher

Berichtdoor sketcher » 29 Apr 2015, 16:23

Ik rij al 2 jaar zonder. De bevestiging bij de fuelcooler gaat, net als bij mij gebeurt is, vaak kapot en dan rammelt de kap inderdaad.

Er is verder geen enkele andere functie voor en ik heb geen nadelen ondervonden van het weglaten, ik hoor overigen ook geen merkbaar verschil in geluidniveau, met of zonder. Ik doe die van mij nog wel eens terug, gewoon omdat het netter staat maar nodig is het zeker niet.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Terug naar “Techniek”