Hij heeft hem uit elkaar gehaald het chassis ontroest, behandeld en opnieuw gelakt, net als de assen. De auto is officieel een SW maar omgebouwd tot 90 Pick Up. Hij zegt dat de assen, motor en versnellingsbak origineel zijn evenals alle papieren aanwezig zijn en het (oorspronkelijke) VIN-nummer gewoon in het chassis staat. De auto is rollend, de motor, versnellingsbak, assen banden etc. zijn gemonteerd (m.u.v. de tussenbak). Alleen het koetswerk en verdere afwerking moet worden gedaan. Het plan is om de 90 verder op te bouwen en er gelijk een (grijs kenteken) Soft Top van te maken.
Door de vele verhalen over import bij de RDW en het niet kunnen identificeren van een voertuig wil ik graag een aantal dingen weten zodat dit bij een evt. koop niet fout gaat.
- - Welke papieren horen bij een auto uit Oosterijk en welke papieren heb ik nodig voor de invoer en keuring?
- Wanneer het chassisnummer klopt gaat de RDW dan ook de nummers van de motor, versnellingsbak, assen en..? controleren? Zo nee, wanneer gaan ze wel over tot deze uitgebreide controle van de nummers?
- Welke nummers moeten kloppen en in welke hoedanigheid?
- Bij controle van het motornummer etc., controleren ze dan alleen het eerste aantal tekens om te kijken of die motor of tussenbak bij een TD5 hoort. Dus bij een tussenbak: 43D..... de cijfers erna hebben zij toch niet in het systeem staan want dit is voor elke bak anders?
- Nu ligt de tussenbak uit elkaar, ik houd er rekening mee dat deze vervangen of gereviseerd moet worden. Zorgt het nummer van een andere bak voor problemen?
- De auto is officieel een SW, wanneer ik heb heb opgebouwd en tot keuring ga aanbieden is het een Soft Top, kan dit?
- Accepteren ze bij de RDW een Soft Top als grijs kenteken, ivm de blok afmetingen? Ik zie namelijk wel Soft Tops op grijs kenteken.
Ik hoor het graag, het is een project maar ik wil er wel zeker van zijn dat de auto zonder problemen kan worden goedgekeurd om grijze haren te voorkomen.

Alle op- en aanmerkingen zijn dus welkom!