Schuddende auto

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Mamaartje

Schuddende auto

Berichtdoor Mamaartje » 07 Jun 2015, 19:04

Reed net met auto na het tanken en gaat mijn auto (Disco 2) vreemd doen; wil niet harder dan 80 km/H, als ie naar vier moet bonkt de koppeling maar pakt ie m niet. Thuis parkeer ik in en gaat ie in zijn achteruit wat schudden. RaRa?

Net even met mijn zoon de martercheck gedaan, met deze plaag is ons dorp gezegend. Niets te zien. De auto stationair laten lopen, ook schudden.

Wat is wijsheid?

Ik hoor het graag,

Danny

Mamaartje

Re: Schuddende auto

Berichtdoor Mamaartje » 07 Jun 2015, 19:09

Oh en ik heb de juiste brandstof in de auto gedaan!

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 07 Jun 2015, 19:19

Klinkt een beetje als olie in de kabelboom onder het klep deksel. Dan loopt hij bijzonder slecht en belabbert. Mist een slag en staat te schudden en te bokken. Weet zo niet waar de ECU bij een disvo zit. Dacht tegen schutbord rechts voor. Trek de rode stekker er eens af en check of daar olie in zit. Zo ja nieuwe kabelboom onder klepdeksel monteren en die rodecstekker wekelijks schoonmaken tot dat alle olie verdwenen is.

Groet Jan

Hier nog een hulpzame link, wel in het Engels.
http://www.discovery2.co.uk/Injector_harness.html
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Jun 2015, 21:16

JanTD5 schreef:Weet zo niet waar de ECU bij een disvo zit.

De ECU zit aan de bijrijderskant achter de koplamp ongeveer, achter de accu en voor de krik. Er zit een rode breede stekker in. Als er olie zit op de stekker die in de ECU gaat kan je dat gewoon schoonmaken. Het tweede deel van het verhaal is het deel van de kabelboom onder het klepdeksel wat daadwerkelijk ingeplugt zit op de injectoren. Die kan je beter vervangen. Een nieuwe kost bij Paddock ongeveer 23 euro.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Jun 2015, 22:43

die van 23 euro zou ik niet nemen, dat klinkt als een blueboxprijsje... tenzij je het leuk werk vind, zo'n kabeltje vervangen en je het regelmatig opnieuw wil doen....
gone

Mamaartje

Berichtdoor Mamaartje » 07 Jun 2015, 22:53

Mensen, bedankt.
Ik bel morgen de dealer even, en voor de zekerheid het tankstation waar ik net ruim 70 liter brandstof heb getankt, om te checken of daar niet een foutje is gemaakt :shock:
Kan het me niet voorstellen en op mijn bon staat écht diesel, maar het komt wel eens voor.... En de klachten die de nieuwe auto ooit gaf toen mijn ex de nieuwe auto tankte met de verkeerde brandstof, lijken wel wat op deze. Maar dat zal vast niet. Toch?

Voor de nieuwsgierigen onder jullie zal ik nog even verslag doen na de diagnose.

Groet!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Jun 2015, 23:11

kan me herinneren dat er in de regio waar ik bij de dealer werkte een keer een tank diesel bij het tankstation een dorp verderop vervuild geweest is met (erg veel) water..

daar hadden toen ook veel auto's (waaronder veel van onze klanten) last van.... maar dan zou (mits nog aangesloten) je watersensor in je dieselfilter alarm moeten slaan...
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Jun 2015, 23:18

Roger B. schreef:die van 23 euro zou ik niet nemen, dat klinkt als een blueboxprijsje... tenzij je het leuk werk vind, zo'n kabeltje vervangen en je het regelmatig opnieuw wil doen....

Het is volgens Paddock een OEM onderdeel. Kwam in een normaal kartonnen doosje.

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 07 Jun 2015, 23:19

Eigenlijk ben ik er wel zeker van dat ik een open deur intrap maar toch.

Je auto beslist niet meer starten want als het inderdaad 70 ltr. benzine mocht zijn die er in de tank zit dan ......... vul verder zelf in en kleur de plaatjes!

Maar je kunt in ieder geval even met je neus boven de vulopening van de tank gaan hangen want ik verzeker je uit zeer recente eigen ervaring ( :oops: :oops: :oops: :oops: ) dat je beslist ruikt of het benzine of diesel is!

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Jun 2015, 00:02

Thomas Td5 schreef:
Roger B. schreef:die van 23 euro zou ik niet nemen, dat klinkt als een blueboxprijsje... tenzij je het leuk werk vind, zo'n kabeltje vervangen en je het regelmatig opnieuw wil doen....

Het is volgens Paddock een OEM onderdeel. Kwam in een normaal kartonnen doosje.

DEZE?? dat is 24 POND incl VAT,, das iets anders dan 23 euro..... tegenwoordig pakweg 36 euro dus
gone

Terug naar “Techniek”