DISCO3 TdV6 2007 12v kabel van accu naar Coupe

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: DISCO3 TdV6 2007 12v kabel van accu naar Coupe

Berichtdoor Edward » 17 Jun 2015, 00:48

Zoals zo vaak is er een waarheid en een hele waarheid. Als een willekeurige carrosseriebouwer de wagen voor kentekening aanpast dan zegt dat helemaal niks! :shock: :shock:

Heeft die carrosseriebouwer echter de juiste papieren en heeft ie juiste papieren bij de ombouw geregeld én die papieren zijn bij de koper terecht gekomen dan kan er wellicht succesvol een camperkenteken met bijhorend matstarief bij komen.

Iedere boerenlul kan van een 110 of een 130 een 6x6 maken of van een 110 een 130 door het chassis te verlengen. Dat is ook geen enkel probleem bij de Rdw. TOT je een trekhaak monteert en op je nieuwe kenteken het trekgewicht van 3500kilo wilt hebben. Dan is er ineens een rapport nodig met de berekeningen van de verlenging of aanpassing, tekeningen, etc. :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 17 Jun 2015, 09:03

Roger B. schreef:mij is altijd verteld door RDW en douane dat het basisvoertuig (in dit geval een standaard d3 (van welke uitvoeringstype dan ook) 1m30 binnenhoogte moet hebben (en een D3 voldoet daar niet aan) anders kun je er geen campertarief voor krijgen

Lees en huiver: Eisen aan ombouw en inrichting van kampeerauto's

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Jun 2015, 10:31

Roger B. schreef:mij is altijd verteld door RDW en douane dat het basisvoertuig (in dit geval een standaard d3 (van welke uitvoeringstype dan ook) 1m30 binnenhoogte moet hebben (en een D3 voldoet daar niet aan) anders kun je er geen campertarief voor krijgen

Dat was ook altijd het verhaal, echter is er een uitspraak waarin het "af-fabriek" principe een sleutel-rol speelde.

De belastingdienst maakte onderscheid tussen elders omgebouwd en in NL omgebouwd. Elders bij een of andere (camper)carrossier gold altijd al als "af-fabriek", echter, als de ombouw later, hier in NL plaatsvond dan gold voor "af-fabriek" de maatvoering bij de oorspronkelijke fabriekspoort.
De rechter heeft dit ook in hoger beroep als een niet te rechtvaardigen ongelijke behandeling beoordeeld.

Of de belastingdienst hier nu weer een "reparatie" op heeft bedacht weet ik niet, tot nu toe kwamen er steeds aanscherpingen als er iets was dat in de ogen van de belastingdienst op een lek leek.
O ja, voordat iedereen nu de kwart-tarief-route kiest: Het staat de belastingmannen natuurlijk vrij dat kwarttarief zelf ook verder aan te scherpen, ik zou me bijv. kunnen voorstellen dat er een 3 maanden ophok-plicht wordt opgelegd, net als voor de OldTimer-overgangsregeling, dan ben je met een "excuus"camper ineens gemeen teruggefloten.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 17 Jun 2015, 10:55

Het is niet ff kwarttarrief halen met een omgebouwde auto, ik weet ook niet of ik het nog een keer zou doen.
2 jaar gelul gehad met rechtbanken etc en een ordner vol papier, wel in het gelijk gesteld worden was wel een goed gevoel :D.

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Techniek”