Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jan 2016, 20:09

landy127 schreef:voldoet deze op MP ervan uitgaande dat de bak niet is aangepast?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land ... ousPage=lr
inrichting: pickup truck
staat op kenteken met 3 zitplaatsen en 323cm (dus achteras niet aangepast)

Louis,

Deze auto is vlgs de RDW op 07-03-2013 in Nederland ingeschreven, toen dus ook gezien en kennelijk grijs gekentekend.
Toen heeft ook een belastingman gekeken (of een RDW-man namens de belasting).
Dus, als de auto sinds 07-03-2013 niet weer opnieuw verbouwd is zou hij goed moeten zijn.

Groeten MarcS

landy127

Berichtdoor landy127 » 29 Jan 2016, 20:56

ok.
is deze vorm dan 'n oplossing om `huif gedoe, 40% voor achteras etc. voorwaarden` te omzeilen?
(er is geen 2e rij zitplaatsen).

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Jan 2016, 21:14

Lijkt mij dat er geen afscheiding in de laadruimte mag zitten, dus lijkt me dat je daar niks mee bereikt.... maar voor de meesten is juist het dubbelcabine op grijs de reden om een 130 te verkiezen boven een 110

waar moet die 3e persoon zitten ?? neem aan dat ie gekeurd is met middenzitje dan?
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jan 2016, 21:17

landy127 schreef:ok.
is deze vorm dan 'n oplossing om `huif gedoe, 40% voor achteras etc. voorwaarden` te omzeilen?
(er is geen 2e rij zitplaatsen).

Als je het echt wilt weten moet je zelf gaan kijken en er eventueel mee langs de RDW gaan denk ik.
Hoe een en ander is opgelost is een kwestie van zien en vragen - het kan zelfs dat de wielbasis op de RDW-site niet klopt.
(Er klopt wel eens meer iets niet: zo zijn gelijke Defenders soms 179cm en soms 181 cm breed.)

Groeten MarcS

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 30 Jan 2016, 10:47

Apart. Mijn wagen heeft ook 323 cm als wielbasis staan en staat geregistreerd als bedrijfswagen met afneembare bovenbouw. Rond dezelfde tijd nieuw gekocht als deze is ingevoerd. Je zou dus zeggen dat wanneer die 130 ook zo was gekeurd, dat het kan kloppen.
Echter, als ik z'n kenteken invoer bij het rdw, zie ik bij voertuig en inrichting steeds pickup staan.
Een Amarok is ook overduidelijk een pickup, maar daar staat weer bedrijfswagen met open laadvloer als inrichting.

Op deze fiets snap ik wel waarom het er zelfs voor een inspecteur niet duidelijker op wordt.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Jan 2016, 12:51

tookaphotoof schreef:Op deze fiets snap ik wel waarom het er zelfs voor een inspecteur niet duidelijker op wordt.

Als je een inkijkje krijgt in waarmee de belastinginspecteurs het moeten doen (ik zag een tijdje terug waarmee ze "de wijde wereld" ingestuurd worden om een controle uit te voeren) dan verbaast het me dat ze sowieso nog een beetje samenhangend werk kunnen afleveren.
Bij de grijs-kenteken-materie hebben ze dan ook nog eens te maken met een opeenvolging van aanpassingen in de regelgeving en kennelijk vaag geadministreerde "regelingen" (dwz afspraken, o.a. met importeurs) in het verleden. Tel dit op met allerlei individuele slimmerikken (en sukkels) .... en je snapt dat het mis moet gaan. (Daarover heen komen dan ook nog eens bezuinigingen, en moderne managers die graag op de productie "afrekenen", dus met steeds minder handen moet er steeds meer werk verzet.)

Blijft staan dat je er als goedwillende burger soms echt een punthoofd van krijgt, en bijna weer teruggrijpt naar de fiets.

Groeten MarcS

landy127

Berichtdoor landy127 » 30 Jan 2016, 14:01

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... rrijwielen

2.2.8 Ombouw pick-up dubbele of anderhalve cabine tot enkele cabine
Een bestelauto, type pick-up met dubbele cabine of met een zogenoemde anderhalve cabine kan omgebouwd worden tot een bestelauto met enkele cabine. Om constructietechnische redenen kan de al bestaande wand niet worden verwijderd. Hierdoor ontstaat een extra gesloten laadruimte.

Goedkeuring
Ik keur met toepassing van artikel 63 van de AWR (de hardheidsclausule) goed, dat geen extra inrichtingseisen worden gesteld aan de extra gecreëerde gesloten laadruimte, behalve dat deze gesloten laadruimte niet mag zijn voorzien van een linker zijruit. Een eventueel aanwezige ruit moet worden verwijderd.

Ik stel aan de wijze van ombouw de volgende voorwaarden:
- Tussen de cabine en de laadruimte moet een vaste wand worden geplaatst op ten hoogste 115 cm gerekend vanaf de achterste stand van het stuurwiel.

- De extra zitplaatsen achter de bestuurders- en bijrijderstoel moeten worden verwijderd. Door het aanbrengen van de vaste wand ontstaan er twee laadruimtes achter de bestuurderscabine: één gesloten en één open.

- De extra laadruimte die ontstaat tussen de geplaatste wand en de achterzijde van de oorspronkelijke cabine is een gesloten laadruimte. Achter deze gesloten laadruimte bevindt zich de open laadbak, die moet voldoen aan de lengte-eis van 125 cm. In dat geval worden aan de extra gecreëerde gesloten laadruimte geen extra inrichtingseisen gesteld.

tja, hieruit blijkt weer niet hoe hoog die extra vaste wand moet zijn.
Louis

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 30 Jan 2016, 15:09

een wand is tot het plafond, anders praat je over een schot.
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 31 Jan 2016, 15:19

Nog even mijn kentekenbewijs nagelezen (tja, ik weet het, dat moet je doen direct bij aflevering). Daar staat in mijn geval op dat de auto 2 (twee) zitplaatsen heeft. Hebben ze dan in Doenrade of bij de RDW nog een foutje gemaakt?
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

one-ten

Berichtdoor one-ten » 31 Jan 2016, 15:30

Ik zou voor dat aantal zitplaatsen toch even terug langs de dealer gaan. Je bent met twee zitplaatsen op kenteken ook maar voor twee personen verzekerd.

Terug naar “Techniek”