Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Bowmore_and_more
Berichten: 212
Lid geworden op: 13 Jan 2010, 12:33
Locatie: Heerhugowaard
Contact:

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Bowmore_and_more » 05 Feb 2016, 11:39

one-ten schreef:Ik zou voor dat aantal zitplaatsen toch even terug langs de dealer gaan. Je bent met twee zitplaatsen op kenteken ook maar voor twee personen verzekerd.

Done! Was inderdaad een foutje tijdens het registreren. Ze sturen een nieuwe kentekencard op (hopelijk nu mét alle zitplaatsen).
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Landmarcs
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130 => 90

Berichtdoor Landmarcs » 05 Feb 2016, 17:50

Dag Allemaal,

Even een klein beetje van het pad af:
Ik zag vandaag een 2008 90-Puma met een gemodificeerd 30-cm schot. Alleen tussen de stoelen was er de grijs-kenteken-blok lengte beschikbaar, achter de stoelen was dit naar achter gezet (de chauffeur kon er anders echt niet in). De eigenaar vertelde dat deze verbouwing in overleg met de RDW had plaatsgevonden, dat ze er zelfs het grijskenteken"blok" in gepast hadden (hij beschreef een uitvouwbaar "kruis" dat ze hiervoor gebruikten).
Er zijn dus ook bij de RDW ondoorgrondelijke wegen.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130 => 90

Berichtdoor VeeTee » 05 Feb 2016, 20:44

Landmarcs schreef:Er zijn dus ook bij de RDW ondoorgrondelijke wegen.


Waarmee ook weer eens te meer bewezen is dat een Land Rover bij uitstek geschikt is voor het nemen van ondoorgrondelijke wegen... :lol:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130 => 90

Berichtdoor Landmarcs » 05 Feb 2016, 20:55

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:Er zijn dus ook bij de RDW ondoorgrondelijke wegen.


Waarmee ook weer eens te meer bewezen is dat een Land Rover bij uitstek geschikt is voor het nemen van ondoorgrondelijke wegen... :lol:


Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.   Moreover, the pun was more or less intended.

Groeten MarcS

wilberth
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 Sep 2016, 21:35

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130 fabuglass met roofrack?

Berichtdoor wilberth » 24 Sep 2016, 21:44

Om het nog maar eens op te rakelen.

Ik leerde laatst bij een kampvuur dat mijn 130 met glasvezel kapje technisch en open wagen is met een container in de pick-up bak.
Nooit geweten maar je bent nooit te oud om te leren.
Het goede nieuws zou zijn dat dit nog steeds oké is. Klopt dat?

Nu staat er echter over de volle lengte een goed vast gezet Roofrack overheen. Met daarop weer redelijk vast mijn daktent.
Een en ander lijkt me hinderlijk om de container echt eruit te halen. Moet ik die dus weer verwijderen?
Of is er nog ergens een regel die dakdragers e.d. weer ontziet?

Groet wilberth

Ron63
Berichten: 1496
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Ron63 » 25 Sep 2016, 11:35

Als er naast dat glasvezeldakje ook een binnenschaal in de bak gemonteerd is met een klepje aan de achterzijde dan klopt dat.

Zover ik weet mag het rek niet doorlopend zijn, de bak is eenvoudig weg niet meer te verwijderen op een simpele manier.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

wilberth
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 Sep 2016, 21:35

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor wilberth » 25 Sep 2016, 16:27

Volgens mij is het bakje compleet origineel.
Dus met onderschaabovenl en deur.
De deur sluit overigens alleen het bovendeel af.
Onder zit alleen de standaard land rover klep.
Klopt dit of mis ik daar iets?

Roofrack dan maar beter verwijderen. Die tent krijg ik ook best boven de cabine. Jammer, zag er wel top uit zo.

Groet wilberth

Ron63
Berichten: 1496
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Ron63 » 25 Sep 2016, 17:43

Aan de onderzijde hoort ook nog een extra klepje te zitten, je moet er van uit gaan dat als je hem uit de bak tilt hij compleet afgesloten kan worden.

Groet Ron

Ps: op bijgevoegd linkje staat een dodge, even de foto's door flipperen en je komt het tegen.
http://www.sellesautos.nl/tweedehands/d ... n/12172716
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Landmarcs » 25 Sep 2016, 18:09

wilberth schreef:Roofrack dan maar beter verwijderen. Die tent krijg ik ook best boven de cabine. Jammer, zag er wel top uit zo.


Misschien het RoofRack deelbaar maken, en wel zodanig dat het tweede deel (ook) eenvoudig is los te nemen ?

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7854
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Edward » 25 Sep 2016, 18:50

De onderklep is bij een Fabuglas container niks meer dan een 3 mm plaatje polyester. Dat ligt meestal omgevouwen onder de vloer van de container.

Frappante is dat als je die overeind zet er niks is dat hem ook overeind houd maar dat de container wel goedgekeurd is daar de belasting als afsluitbare container......Schiet mij maar lek! :lol: :lol:

Roofrack doorzagen en los op de laadbak zetten met een eenvoudig losneembare vergrendeling mag weer wel mits er geen gereedschap aan te pas hoeft te komen. Boutje moertje mag dus weer niet....... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten