Niels N schreef:.... of de 130 in niet HPCU uitvoering, ... zoals destijds gemaakt door special vehicles, voldoet aan de eisen van de belastingdienst met betrekking tot het grijs kenteken(lage MRB tarief).
Niels,
Je kan die Special Vehicles 130 natuurlijk eenvoudig nameten — de grijskenteken-regels zijn weliswaar lastig en soms absurd maar het is beslist geen rocket-science*.
Je kan er ook eenvoudig op vertrouwen dat het wel goed zit als het een echte Special Vehicles 130 is die voor de Nederlandse markt gemaakt is. Ze lijken in Solihull weliswaar regelmatig Monty Python te evenaren, maar zo gek dat ze een speciale versie bouwen die dan alsnog niet aan de eisen voldoet zijn ze ook weer niet.
* Benodigd zijn een goed meetlint (en eventueel een 2 m "duimstok"), een potlood en een opschrijfboekje (eventueel wat tape om tussen-maten te markeren) ... en verder om het makkelijker te maken een paar schetsen waarin je alvast wat standaardmaten opneemt ... dan ben je zo klaar.
Groeten MarcS