radiateur 200tdi - verschillende bij Paddock

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rookie

Re:radiateur 200tdi - verschillende bij Paddock

Berichtdoor Rookie » 14 Okt 2011, 22:54

JanTD5 schrijft:
Dat is mooi man! Hopelijk ben je nu voor een tijdje klaar met sleutelen en kun je nu weer lekker touren :laugh: Kom je dan nu een keer naar Lelystad voor een bakkie? :P

Mvg Jan

Haha. Kom zeker snel naar lelystad. Moet wel de gaten in je achterbalk zien :laugh:

Greetz A
Andreas

geen LR meer - wel liefhebber gebleven..

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 14 Okt 2011, 23:16

Dan moet je wel snel zijn want morgen zijn ze weer weg :P Zal foto's maken zodat je het kunt zien :S

Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

KMMB

Berichtdoor KMMB » 14 Apr 2012, 19:48

Rookie schrijft:
Franc schrijft:
Mooi !

Welke was het nou?
Die BTP1823S?

Groeten,
Franc.

Hoi

Ja idd. Deze is het.
Past perfect!! Wel prachtig mooi zo een ding. Zo een nwe radiateur.
De oude had zijn beste tijd gehad...

Hallo even een oude draad weer oppikken...
Ik heb dezelfde radiator vandaag ingebouwd. Toen ik de olieslangen aan wilde draaien ben ik er ( te laat)achter gekomen dat het schroefdraad niet overeen komt met het schroefdraad van mijn oude radiator.(schroefdraad is nu dus voor een deel vernield :-(
Het probleem is nu dat mijn olieslangen niet meer passen :unsure: .
In mij oude radiator zaten adapters ( Zie Link, http://www.johncraddockltd.co.uk/products/esr1262_adaptor_oil_cooler_pipe.php ) maar toen ik die wilde overzetten zag ik dat de nieuwe oliecooler( radiator) voorzien is van vaste aansluitingen.
Nu ben ik dus op zoek naar een radiator die de mogelijkheid heeft om de adapters weer te gebruiken zodat mijn slangen weer gaan passen. Of eentje met meteen het grovere schroefdraad.
Ik heb ook aan deze (zie link http://www.ebay.in/itm/300637975802 ) gedacht maar weet niet of deze voldoen om het een en ander aan elkaar te koppelen.
Heeft iemand ideeën???? Kan iemand mij verder helpen..

bij voorbaat dank :-)
\"Problemen kennen we niet, alleen maar uitdagingen\"

KMMB

Berichtdoor KMMB » 15 Apr 2012, 09:53

hvharskamp schrijft:
Hoi Andreas,

Ik heb ook de radiator vervangen en eentje besteld bij famousfour voor 110 pond, zie de link hieronder.

http://www.famousfour.co.uk/new_parts/parts-veh-defender-sec-cool-sub-radexptank.html

de behuizing aan de zijkant is van kunstof maar voldoet perfect, er zitten ook aansluitingen voor de oliekoeler in. verzenden en betalen verliep perfect, binnen 5 dagen in huis.

gr,

hendrik

Zitten hier draadeinden in de olie koeler of gewoon gaten waar je de eerder besproken "adapters" in kan draaien??

Ik hoor wel hoe het zit!

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 15 Apr 2012, 10:57

KMMB schrijft:
Ik heb dezelfde radiator vandaag ingebouwd. Toen ik de olieslangen aan wilde draaien ben ik er ( te laat)achter gekomen dat het schroefdraad niet overeen komt met het schroefdraad van mijn oude radiator.(schroefdraad is nu dus voor een deel vernield :-(
Het probleem is nu dat mijn olieslangen niet meer passen :unsure: .
In mij oude radiator zaten adapters ( Zie Link, http://www.johncraddockltd.co.uk/products/esr1262_adaptor_oil_cooler_pipe.php ) maar toen ik die wilde overzetten zag ik dat de nieuwe oliecooler( radiator) voorzien is van vaste aansluitingen.
Nu ben ik dus op zoek naar een radiator die de mogelijkheid heeft om de adapters weer te gebruiken zodat mijn slangen weer gaan passen. Of eentje met meteen het grovere schroefdraad.
Ik heb ook aan deze (zie link http://www.ebay.in/itm/300637975802 ) gedacht maar weet niet of deze voldoen om het een en ander aan elkaar te koppelen.
Heeft iemand ideeën???? Kan iemand mij verder helpen..

bij voorbaat dank :-)

Ik zou proberen om de schroefdraad met behulp van een draadvijl weer (enigszins) te repareren, en dan (bij een landbouwmechanisatiebedrijf) een verloopstukje halen (met de juiste schroefdraad), dit met locktite of ander afdichtingsmiddel monteren op de aansluitingen van de radiateur en dan de olieleidingen monteren.

Met vriendelijke groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

KMMB

Berichtdoor KMMB » 15 Apr 2012, 11:30

Dank je Erik, Ik zat ook al te denken om het beschadigde deel af te zagen maar dan moet ik weten hoe lang het verloopstuk is dat ik op ebay zag of welke andere te koop zijn. In ieder geval, bedankt voor het meedenken, alle suggesties zijn welkom.
De draadeinden die uit de oliekoeler komen zijn 21mm lang. De "borgmoer" is 6 mm dik.
Ik heb dus 15 mm om de adapter/verloop op te draaien.

Guido

Berichtdoor Guido » 15 Apr 2012, 13:59

Hallo KMMB

Als ik het goed lees heeft de oliekoeler metrische buitendraad, en je slang of leiding een wartel met BSP binnen draad.

Op de site van Hansa Flex staan bij de meeste nippels de afmetingen. Is dit wat je zoekt?

http://cat.hansa-flex.com/nl/product/900228?highlight=BSP%20verloop%20metrisch

Groeten Guido
Groeten, Guido

Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)

KMMB

Berichtdoor KMMB » 15 Apr 2012, 22:15

Hallo Guido,

Bedankt voor het antwoord. Alle hulp en suggesties zijn welkom. Omdat ik binnenkort zwaar werk heb voor de Landy ga ik eerst voor de adapters.
mede omdat via een andere kanaal mij te oren is gekomen dat ik de adapter die op ebay staat benodigd ben.En dat die dan meteen de oplossing voor mij probleem zal zijn.
Ik ga die dus bestellen en ik houd jullie op de hoogte.
Mede omdat ik mijn slangen al netjes had laten persen, zie foto.

Op een of andere manier krijg ik mijn foto niet gepost.

Groeten Frank

Terug naar “Techniek”