Ik begin al langzaam een vermoeden te krijgen dat het bij demontage / montage fout gaat.
De koppelomvormer kwam bij demontage van de oude motor logische mee / los van de bak. Omdat ik die ervaring niet heb, wist ik dus niet dat het verstandiger is om de 3 boutjes van de flexplaat los te nemen.
Hoe doe je dat overigens? Ik neem dan aan door het ronde inspectieplaatje te verwijderen en de boutjes op de flexplaat los te maken.
Bij montage dus de koppelomvormer aan de flexplaat gemonteerd en de motor voor de bak gehangen. Daarbij ging de motor niet makkelijk op zijn plek en moest je aardig duwen. Uiteindelijk bleef er een centimeter ruimte tussen motor en bak. Deze zijn toen bij elkaar gedraaid door de bevestigingsbouten

eps:
Wat mij nu verder opvalt is dat het vliegwiel met al die gaatjes in de zijkant, niet recht boven het gat zit waar je een timing pin in kan steken. Het zit te ver naar voren, naar de motor, zeg maar een half gat, halve centimeter.
Hiermee dus ook het vermoeden dat de as niet goed in de koppelomvormer steekt.
Peter de Koning zit al in het achterhoofd, maar kan ik nog de koppelomvormer op enige wijze op zijn plek krijgen, juist te monteren, door de bak bij voorbeeld te verwijderen, of is dit kansloos en tijdverspilling.