Nu heb ik voor de motor een donor Defender gekozen uit 1999. TD5 motor, met nette assen, abs etc erop.
Ik ben van plan om de assen van de 90 onder de 127 te plaatsen. Daarbij moeten de remklauwen gereviseerd worden en de schijven/blokken vernieuwd.
maar...!
Nu ben ik aan het zoeken naar revisiesetjes voor mijn remklauwen en kom erachter dat de klauwen van de 90 en de 110/130 anders zijn. Waarschijnlijk vanwege het hogere gewicht van de auto. Het liefste wil ik op de 127 voor en achter straks schijfremmen
Wat kan ik het beste doen?
optie a) de huidige klauwen reviseren, nieuwe schijven/blokken kopen en dit monteren op mijn 127 (geeft niet een heel fijn gevoel bij mij nog...)
optie b) voor nieuwe klauwen, schijven en blokken voor een 110/130 (dit zijn dezelfde) en achter die van de 90 reviseren + nieuwe schijven en blokken
optie c) voor en achter nieuwe klauwen, schijven en blokken voor de 110/130 en de klauwen van de 90 aan de kant leggen (meest kostbaar, beste gevoel aangezien ik niet bespaar op remmerij)
optie d) voor en achter geventileerde schijven icm speciale klauwen en hetzelfde als c, maar dan nog duurder...

Dan blijven nog een paar vragen staan:
vraag 1: passen de klauwen van de 110/130 op de assen van de 90? -- volgens mij zou dit moeten passen
vraag 2: moet de ABS regelunit worden aangepast cq vervangen door die van een 110/130?
vraag 3: moet de servounit/rembekrachtiger worden gewisseld voor die van een 110/130? (gevoelsmatig, meer olie in het systeem, zelfde drukken, zelfde slag)
WIe weet hier antwoorden op en kan me op weg helpen met mijn vragen?