110 3.5V8 1983: olie spuit uit nippel achter op blok

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
hnb1965

Re: 110 3.5V8 1983: olie spuit uit nippel achter op blok

Berichtdoor hnb1965 » 27 Mar 2016, 09:48

Neen Miloman ,ik bedoel niet rechtsvoor. Vraagsteller Bart verteld dat hij een 110 3.5 V8 blok heeft waar olie uit de carterventilatie inlaat sputtert. Hij verteld er verder niet bij of het een ander type ( RR , SD1 , etc. ) blok is (of ik moet er overheen gelezen hebben ;) ), dus ik ga er in mijn antwoord vanuit dat het een standaard 3.5 LR met SU carbs. blok betreft zoals die later af fabriek is ingebouwd in de 110 .Bij dat blok zit de carterventilatie inlaat rechtsachter op het blok .En er zitten op beide klepdeksels ongeveer in het midden de aansluitingen voor de carterventilatie afvoer. Zo zit het standaard bij een 110 3.5 V8 . Mark liet ons bijvoorbeeld een mooie foto zien van een ander type carterventilatie inlaat , namelijk die op de achterzijde van het linker klepdeksel .Er zit op zijn motor dan rechtsvoor een groter ''inschroef'' gaasfilter in de klepdeksel welke dezelfde functie heeft als de 2 kleinere gaasfilters zoals die op de standaard 3.5 SU blokken zitten. Dergelijke carterventilatie systemen zie je meestal op de inspuitmotoren en op sommige Rover personenwagenmotoren. Deze motorblokken hebben in plaats het luchtinlaatpijpje een stop in het blok rechtsachter. Misschien heeft Mark er meer foto's van , zou wel interessant zijn . Fijne paasdagen :) ! Vr gr Henk B.

Terug naar “Techniek”